Kirjoittaja Aihe: Chrome ja sisäänkirjautumisen salasana  (Luettu 2118 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Chrome ja sisäänkirjautumisen salasana
« : 12.05.16 - klo:13.33 »
Chrome on jo jonkun aikaa pyytänyt sisäänkirjautumisen salsanaa, mutta ei hyväksy käyttämääni. Normaalisti sitä pyydetään vain asentaessani jonkun ohjelman, koska olen asetuksissa määritellyt, että sitä ei tarvitse kysyä. Kun peruutan Chromen vaateen, voin jatkaa sen käyttämistä. Olen joskus kokeillut myös gmailin salasanaa, mutta ei se ole sitäkään hyväksynyt.
Ongelma ei ole kovin hankala, mutta sitä vastoin omituinen, koska minulla ei ole mitään käsitystä, mistä siinä on kysymys. Toivottavasti se ei ainakaan ole vaarallinen.
Jos joku osaa neuvoa, miten kyselyn saa pois, niin olisi mukavaa. Onko vika Googlen päässä, vain onko Ubuntun Chrome-selaimessa joku ongelma? Käytän versiota Ubuntu 15.10 Acerissa ja odottelen, koska järjestelmä ehdottaa päivitystä seuraavaan versioon.

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Chrome ja sisäänkirjautumisen salasana
« Vastaus #1 : 12.05.16 - klo:13.39 »
Chrome on jo jonkun aikaa pyytänyt sisäänkirjautumisen salsanaa, mutta ei hyväksy käyttämääni. Normaalisti sitä pyydetään vain asentaessani jonkun ohjelman, koska olen asetuksissa määritellyt, että sitä ei tarvitse kysyä.

Luultavasti johtuu juuri siitä että sisäänkirjautuminen on muutettu salasanattomaksi ja että Chrome siksi kyselee avainrenkaan salasanaa.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.05.16 - klo:16.56 »
Olen kokeillut sitäkin, mutta ilman tulosta. Nyt päivitin järjestelmän 16.04 versioon eikä järjestelmä anna asentaa chromea ollenkaan. Täytyy vielä kokeilla apt-get installia.

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.05.16 - klo:17.04 »
Olen kokeillut sitäkin, mutta ilman tulosta. Nyt päivitin järjestelmän 16.04 versioon eikä järjestelmä anna asentaa chromea ollenkaan. Täytyy vielä kokeilla apt-get installia.

Graafinen deb-asennin ei toimi 16.04:ssä (tai ei ainakaan ole toiminut).

Päätteellä deb-paketit asennetaan dpkg:lla, ei apt-get:llä, näin onnistuu:
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg -i PAKETTI.deb
Chromen asennus päätteellä tarvii vielä lisäksi riippuvuuksien takia tämän komennon
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install -fettä asentuu loppuun, ensimäisen komennon jälkeen siis tulee virhe, mutta 2. komento korjaa tilanteen.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski