Kirjoittaja Aihe: Järjestelmän päivittäminen ja vanhat asetukset  (Luettu 17537 kertaa)

AcTi0n82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Olen mahdollisesti päivittämässä 15.10-->16.04. Oli melkoinen savotta saada kaikki näppäinkomennot ja muut asetukset toimimaan koneessani. Jos päivitän, niin täytyykö minun taistella uudelleen kaikki asetukset toimimaan oikealla tavalla? Kiitos jo etukäteen avusta.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Järjestelmän päivittäminen ja vanhat asetukset
« Vastaus #1 : 21.04.16 - klo:18.53 »
Yleensä omiin asetuksiin päivitys ei pahemmin kajoa.

Mutta jos sinulla on erillinen /home/ osio etkä anna asennuksen koskea siihen niin valtaosin vanhat asetukset säilyvät myös uudessa asennuksessa.

juyli

  • Vieras
Vs: Järjestelmän päivittäminen ja vanhat asetukset
« Vastaus #2 : 21.04.16 - klo:19.05 »
Olen mahdollisesti päivittämässä 15.10-->16.04. Oli melkoinen savotta saada kaikki näppäinkomennot ja muut asetukset toimimaan koneessani. Jos päivitän, niin täytyykö minun taistella uudelleen kaikki asetukset toimimaan oikealla tavalla?

Toki päivityksen onnistuminen on oma lukunsa, mutta olen pääsääntöisesti päivittänyt niin Ubuntut kuin muitakin Linux-jakeluja onnistuneesti.
Varmuustallennukset toki ajantasalle, ja jotkin ihka omat virittelyt voivat tuottaa ongelmia. Mielestäni Ubuntu-päivitykset ovat onnistuneet mainiosti. Käytän kaikkia Ubuntu-versioita eli päivityksiä teen aina puolivuosittain.
Ubuntu ei ole vielä tarjonnut uuden version päivittämistä (22.04.2016 klo 19.00 Suomen aikaa), vaikka täppä onkin ilmoituksesta uudesta versiosta :(
Päivityksen idea on toki se, että jakelu päivittyy, ja päivittää kaikki tarpeelliset ohjelmistot. Tukemattomia, epävirallisia tai joitakin PPA-repojen tavaraa ei välttämättä päivitys uudista.

Lisäys: Asennuslevyt ovat olleet jo tarjolla puolilta päivin...

Ja Lisäyksen lisäys: "To upgrade Ubuntu 15.10 to Ubuntu 16.04 you’ll need to be patient; you’ll get a notification prompt asking if you want to upgrade at some point in the next 24 to 48 hours.

Ubuntu 14.04 LTS users will be notified of the upgrade in the summer, with the release of Ubuntu 16.04.1."
« Viimeksi muokattu: 21.04.16 - klo:19.45 kirjoittanut juyli »

AcTi0n82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Järjestelmän päivittäminen ja vanhat asetukset
« Vastaus #3 : 21.04.16 - klo:20.27 »
Kiitti vinkeistä. Eiköhän se mene niin, että ensin päivitetään, sitten säädetään ja lopuksi puhtaalta pöydältä koko homma alusta  ;D

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Järjestelmän päivittäminen ja vanhat asetukset
« Vastaus #4 : 21.04.16 - klo:20.49 »
Ja olenpa joskus hoitanut homman niinkin että puhdas asennus ja varmuuskopioista asetukset takaisin.

juyli

  • Vieras
Vs: Järjestelmän päivittäminen ja vanhat asetukset
« Vastaus #5 : 21.04.16 - klo:20.55 »
Kiitti vinkeistä. Eiköhän se mene niin, että ensin päivitetään, sitten säädetään ja lopuksi puhtaalta pöydältä koko homma alusta  ;D
Toki uudelleenasennukseen on osattava varautua. Esim. kaikki PPA-repot eivät ole ajantasalla, kun uusinta uutta koneelle on lykättävissä.
Kubuntut, Xubuntut ja vastaavat eivät välttämättä ihan heittämällä päivity ennen aikojaan.
Jos ratkaisemattomia ongelmia ilmenee, on nopeinta toki asentaa järjestelmä uudelleen, mutta sitten kuluu aikaa ja hiustukkuja asennuksen viimeistelyyn entiseen kuosiin.