Rhythmbox todellakin jäi ehkä turhankin vähälle huomiolle. Sehän on iTunes-tyyppinen, kirjastopohjainen soitin. Itseäni on kiusannut ohjelman hitaus ja ehkä hivenen vanhanaikainen käyttötuntuma (jota en tarkemmin osaa yksilöidä). Rhythmbox on kuitenkin suhteellisen monipuolinen soitin, jolla tuli ainakin joitain kuukausia kuunneltua jossain vaiheessa.
CD-levyjen rippaamiseen suosittelen minäkin erillistä ohjelmaa. Esimerkiksi Sound Juiceria tuli joskus käytettyä – se oli nopea ja itselleni myös riittävän tarkka rippaaja.
EDIT: lyriikoita näyttävät ainakin Amarok, Clementine, gmusicbrowser, uusi suosikkini Cantata, Guayadeque Music Player, Musique ja Nightingale. Varmaan muutamat muutkin. Itse en ole sanoitusten tukea niin paljon tarkastellut, koska monilta harvinaisemmilta levyiltä ei lyriikoita löydy netistä – mutta kuitenkin itse ne ulkoa muistan. En siis osaa sanoa, onko noiden sanoitusten haun kattavuudessa eroa. Varmasti jonkinlaista lienee.
EDIT2: Myös Rhythmbox itse asiassa osaa näyttää sanat. Siinä on aihetta varten erillinen lisäosa, joka pitää aktivoida Tools-Plugins -valikosta.