Kirjoittaja Aihe: Mitä musiikkisoitinta käytätte?  (Luettu 22021 kertaa)

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #40 : 25.02.16 - klo:21.05 »

Tuskinpa tällä on vaikutusta Amarokin toimintaan, jos liitospiste kuitenkin pysyy aina samana? Mutta saahan sitä toki kokeilla, enkä osaa heittää parempiakaan neuvoja.
Itse en muuta syytä keksi. Toki silläkin merkitystä jos käynnistää ensin Amarokin ja liittää sitten vasta levyn. Amarok huomaa jos kansion aikaleima on muuttunut. Pieni vaiva kuitenkin tehdä levyliitos jos kuitenkin levyä käyttää usein.
Amarok siitä kiva jos siirtää kansion toiseen paikkaan niin se huomaa sen, eikä tilastot katoa. Levyliitoksen jälkeen ehkä parasta poistaa Amarokin vanha tietokanta ja luoda se uudestaan.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #41 : 27.02.16 - klo:19.33 »
Kokeilin amaroKontroliahttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.mv2studio.amarok.kontrol.free&hl=fi Android kännyllä. Itsellä yhteys pätkii ja en keksinyt mistä äänenvoimakkuutta muutetaan. Saa ainakin pauselle näppärästi.

XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #42 : 28.02.16 - klo:17.02 »
Minä taasen kokeilin tuota Audaciousta.Eipä ole minun soittimeni.Vaikka tuo cd levyt hyvin koneelle.
Ei löytänyt Louis Armstrongin uudehkon cd levyn tietoja.Väitti Armstrongia dokiksi.
Ääni kyllä kuului äänentoistolaitteistoni kautta.Siitä plussaa.

Muttei bansheekaan tunnistanut tätä Kirjaston levyä.
K3B ja Rytmilaatikko löysivät tämän levyn tiedot.
Tässä ketjussa ei nähdäkseni paljon ole mainittu tätä Ubuntu Unityn mukana tulevaa Rytmilaatikkoa.
Olen aiemmin usein ohittanut tämän soittimen.Ei olekaan turha juttu.

Pari asia riipoo täsä Rytmilaatikossa.Tuo niin hitaasti cd levyt koneelle.
Banshee on nopea tähän verrattuna.
Kun Rytmilaatikko on tuonut yhden levyn,samassa ajassa banshee on tuonut jo kolme levyä.
Ja Rytmilaatikon tapa laittaa nimensä mukaisesti kaikki kappaleet   laatikkkoon,samaan kasaan, ei innosta minua.

Saako vain Amarokiin nuo tekstit?Mikä muu soitin näyttää kappaleiden sanoitukset?

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4185
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #43 : 28.02.16 - klo:17.16 »
Mikä muu soitin näyttää kappaleiden sanoitukset?

Clementine ainakin, useammasta lähteestä.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #44 : 28.02.16 - klo:17.47 »

Pari asia riipoo täsä Rytmilaatikossa.Tuo niin hitaasti cd levyt koneelle.
Banshee on nopea tähän verrattuna.
Kun Rytmilaatikko on tuonut yhden levyn,samassa ajassa banshee on tuonut jo kolme levyä.
Ja Rytmilaatikon tapa laittaa nimensä mukaisesti kaikki kappaleet   laatikkkoon,samaan kasaan, ei innosta minua.

Jos kopioit levyjä kovalevylle nopeus vaihtelee paljon riippuen levyn kunnosta ja käytetystä softasta.
cdparanoia ohjelmaa käyttävät tekevät parasta jälkeä. AccurateRippiä ei taida käyttää mikään Linux-softa.
Mikä on harmi. Valitettavasti CD-levyjä on erilaisia. Joissain on kopiosuojauksia tai jotain muuta ylimääräistä.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #45 : 28.02.16 - klo:18.17 »
Pari asia riipoo täsä Rytmilaatikossa.Tuo niin hitaasti cd levyt koneelle.
Banshee on nopea tähän verrattuna.
Kun Rytmilaatikko on tuonut yhden levyn,samassa ajassa banshee on tuonut jo kolme levyä.

Ei niitä levyjä tarvitse, eikä yleensä edes kannata ripata samalla ohjelmalla, jolla musiikkia kuuntelee. Käytä rippaukseen parasta/sopivinta siihen tarkoitukseen kehitettyä ohjelma ja valitse kuunteluun vapaasti mieleinen soitin.

Audio-CD-rippauksessa ei parane kiirehtiä, jos haluat laadukkaan kopion. Kerranhan se vain tarvitsee tehdä per levy.


cdparanoia ohjelmaa käyttävät tekevät parasta jälkeä. AccurateRippiä ei taida käyttää mikään Linux-softa.

morituri tukee AccurateRip-verifiontia.

Hieman opastusta: http://cd-rw.org/t/make-perfect-audio-cd-rips-using-morituri-linux/24

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #46 : 28.02.16 - klo:19.19 »
Rhythmbox todellakin jäi ehkä turhankin vähälle huomiolle. Sehän on iTunes-tyyppinen, kirjastopohjainen soitin. Itseäni on kiusannut ohjelman hitaus ja ehkä hivenen vanhanaikainen käyttötuntuma (jota en tarkemmin osaa yksilöidä). Rhythmbox on kuitenkin suhteellisen monipuolinen soitin, jolla tuli ainakin joitain kuukausia kuunneltua jossain vaiheessa.

CD-levyjen rippaamiseen suosittelen minäkin erillistä ohjelmaa. Esimerkiksi Sound Juiceria tuli joskus käytettyä – se oli nopea ja itselleni myös riittävän tarkka rippaaja.

EDIT: lyriikoita näyttävät ainakin Amarok, Clementine, gmusicbrowser, uusi suosikkini Cantata, Guayadeque Music Player, Musique ja Nightingale. Varmaan muutamat muutkin. Itse en ole sanoitusten tukea niin paljon tarkastellut, koska monilta harvinaisemmilta levyiltä ei lyriikoita löydy netistä – mutta kuitenkin itse ne ulkoa muistan. En siis osaa sanoa, onko noiden sanoitusten haun kattavuudessa eroa. Varmasti jonkinlaista lienee.
EDIT2: Myös Rhythmbox itse asiassa osaa näyttää sanat. Siinä on aihetta varten erillinen lisäosa, joka pitää aktivoida Tools-Plugins -valikosta.
« Viimeksi muokattu: 28.02.16 - klo:19.50 kirjoittanut Heikki Ketoharju »
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

mol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #47 : 02.03.16 - klo:07.52 »
Pakko muuttaa hiukan mielipidettä Amarokista. Aina käynnistettäessä se selaa koko kappalelistan läpi eikä suostu soittamaan yhtikäs mitään ennenkuin on tarkistanut(?) kaikki (+13000) biisiä. Siinä mielessä aiemmin käyttämäni gmusicbrowser oli viisaampi että siitä sai haluamansa musiikin ämyreihin paaaljon nopeammin käynnistyksen jälkeen. Tekstitykset ovat kyllä Amarokissa mukava plussa.

Siirryin takaisin gmusicbrowseriin. Toimii itselläni ilman säätämistä toisin kuin Amarok.
AMD FX-8350, Asus M5A78L-M/USB3, Kingston 8Gb, Asus GTX 460 1Gb, A-Data SX930 240Gb, Samsung 120Gb, Seagate 1TB, Samsung BD, Antec Three Hundred + Corsair 650W, Ubuntu 16.04LTS, Windows 8.1, Samsung S23B

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #48 : 02.03.16 - klo:19.35 »

Siirryin takaisin gmusicbrowseriin. Toimii itselläni ilman säätämistä toisin kuin Amarok.

Itselläni ärsyttää Amarokissa mysql riippuvuus. Toinen on ogg formaatissa olevien kappaleiden
satunnainen pätkiminen. Taustajärjestelmänä nyt VLC. Ei KDE työpöytäkoneeseen en sitä
asentaisi. Hyviä GTK kirjastoilla toimivia löytyy myös. Sqlite on mielestäni ihan riittävä ja paljon
kevyempi kotikäyttäjälle pieniin tietokantoihin. Sen tietokantoja myös helppo selata
sqlitebrowserilla. Mysql parempi isoille tietokannoille.  Amrokissa ärsyttää mös se, että se koettaa
ottaa yhteyttä usempaan paikkaa verkossa. Amarok 1.4 oli pitkään suosikkini. Uudempaa olen
sietänyt.

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #49 : 20.03.16 - klo:23.15 »
Nyt on valinta aika pitkälti tehty – ainakin joksikin aikaa. Se on MPD ja edusohjelmana Cantata. Rippaukseen käytän entiseen tapaan Sound Juiceria, joka näemmä pohjaa cdparanoiaan. Mielestäni Sound Juicer on erinomainen helppokäyttöisyytensä ja mutkattomuutensa vuoksi. MPD:n musiikkikokoelmaa muuten on mukava hallinnoida Thunar-tiedostoselaimella, joka osaa FTP-yhteyden palvelimelleni, ilmeisesti Gnome-teknologioiden avulla. Sound Juicer kykenee rippaamaan suoraan FTP:n yli palvelimelle. Huhhuh!

Olen kaihoten näinä viikkoina katsellut qmmp:n erilaisia ulkoasuja: mielestäni on hienoa, kun musiikkisoitin käyttää kunnon bittikarttakuoria. Cantata on tasaisen harmaa, ellei sitten vaihda kaikkien QT-ohjelmien ulkoasua – ja suoraan sanottuna Cantatan käyttöliittymääkin voisi vielä hieman hioa. Toivon, että ohjelman uusi versio parantaa asiaa. Haaveissa on ollut että Cantata alkaisi tukemaan skinnausta, ja itse asiassa myös WinAmp-skinejä tukevan MPD-clientin löytämisestä olen haaveillut.

Lisävinkit ja ideat ovat siis tervetulleita edelleen. Ja jos Amarok palaa takaisin 1.4 -linjalle, ilmoitelkaa!
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #50 : 28.03.16 - klo:11.55 »
Ei minusta nykyinen Amarok paljoa poikkea 1.4 versiosta. Voi olla, että olen vain tottunut vuosien mittaan. Satunnainen kaatuminen häiritsee. Kokeilin tuossa amaroKontrol ohjelmaa Android kännyssä. Harmittaa kun en keksinyt mistä äänenvoimakkuutta voi säätää. Pause sentään toimii. Itsellä listalla nyt yli 2500 biisiä. Se olisi kiva ominaisuus jos siitä voisi valita kappaleita jonoon. Tähtien antamista kaipasin myös. Voi sitä valita jonoon jotain 100 biisiä ja kurkata sitten kännyn näytöltä mikä soi. Pöytäkoneen näyttö voi olla sitten pimeenä.

Jos oikein sähköä haluaisi säästää pitäisi tehdä raspi & mpd soitin. Jo vahvistin vie 50 W. Mihin se tarvitsee moista virtaa? Käytännössä noin 1 W riittää normikuunteluun. Pöytäkone vie yli 100 W.  Putkivajvistiista ei kokemusta, mutta käsittääkseni muutamalla watilla pärjää.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Mitä musiikkisoitinta käytätte?
« Vastaus #51 : 28.03.16 - klo:23.37 »
Clementine on käytännössä lähes identtinen vastine Amarokin versiolle 1.4.