Kirjoittaja Aihe: Krusaider ja synkronointi (RATKAISTU)  (Luettu 3332 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Krusaider ja synkronointi (RATKAISTU)
« : 08.01.16 - klo:21.32 »
Hei. En ymmärrä, mitä on tapahtunut Krusaiderilleni. Ennen hakemistojen vertailu tapahtui suhteellisen nopeasti. Nyt se raksuttaa tuntitolkulla. Vertailin muutaman sadan gigatavin hakemistoja ja se kesti toistakymmentä tuntia, vaikka eroja itse hakemistoissa ei ollut kovin paljon. Nyt olen vertaillut jo toista tuntia alle sadan gigan hakemistoja keskenään. Niiden erot eivät voi olla enempää kuin parikymmentä gigaa, ja luultavasti vain muutama sata megaa.

Onko asetuksissani jotain väärin? Olen kruksannut vain "Myös alikansiot" ja "Ohita päiväys". Mielestäni Krusader teki ennen kaikki paljon, paljon nopeammin. Tällaisena sen käytöstä ei ole ainakaan minulle hyötyä. Onko joku parempi vertailuohjelma Ubunyulle, vai onko asetuksissani jotain aivan vialla?
« Viimeksi muokattu: 12.01.16 - klo:12.42 kirjoittanut Pontus12 »

Thinkit

• Käyttäjä
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Vs: Krusaider ja synkronointi
« Vastaus #1 : 08.01.16 - klo:21.46 »
Terve.

Aiemmassa versiossa on ollut ongelma työpöytäefektien kera, auttaako disablointi vai onko ne päällä ollenkaan?

Saatko katsottua logeja mitä ne näyttävät kun ajat krusaideria esim. muistin kulutuksesta?

t. Antti  ;)
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.01.16 - klo:23.11 »
Minulla 0n 16 gb ram-muistia enkä käytä työpöytäefektejä. Tosin vertailu tapahtuu kahden eri usblevyillä olevien hakemistojen välillä. Alihakemistoja on luonnollisesti paljon.

welmar

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.01.16 - klo:12.39 »
Oletko kokeillut onko ongelma nimenomaan Krusaderissa? Eli onko tiedostojen vertailu jumissa myös jos vertaat niitä komentorillä diff:llä https://www.linux.fi/wiki/Diff

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 09.01.16 - klo:16.42 »
En ole kokeillut komentorivillä. Windowsissa total commander vertaili nopeasti, mutta jumittui, kun windows ilmoitti, että kahdella kuvatiedostolla nimi eroaa vain suurten kirjainten kohdalla. Toinen olisi pitänyt poistaa, mutta ohjelman ilmoittamassa kansiossa ei näkynyt kyseisiä tiedostoja. Palasin Ubuntuun ja kokeilin ensin Tux commanderia enkä saanut sitä toimimaan. Poistin sen ja asensin Gnome commanderin, joka tuntui oikein kätevältä. En kuitenkaan löytänyt ohjeita siihen vertailun ja synkronoinnin osalta.
Krusader on ennen toiminut hyvin. Ehkä minun pitäisi muuttaa sen asetuksia. Haluaisin kopioida vain eri nimiset tiedostot ja jos samannimiset ovat eri kokoisia niin vahvistaa ylikirjoittaminen. Ongelma on siinä, että en haluaisi hukata tiedostoja, koska olen käyttänyt kahta kansiota eri koneilla. Nyt kansiot ovat usb-levyllä ja molemmisssa on paljon alikansioita ja niiden alikansioita. Molempien pääkansioiden koko on noin sadan gigan paikkeilla, mutta eroa on parikymmentä gigaa. Tiedostot ovat suurimmalta osalta doc tai odt faileja ja kuvatiedostoja jpg, png jne. Minulle riittäisi siis hyvin yksinkertainen vertailu.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 10.01.16 - klo:22.05 »
Krusader on nyt vertaillut hakemistoja yli puolitoista vuorokautta. Se on tähän mennessä vertaillut 5155 hakemistoa, mikä tuntuu minusta mahdottomalta, sillä vaikka perushakemistoissa on kymmeniä ali- ja niiden alihakemistoja, niin ei niitä voi olla tuhansia. Ilmeisesti Krusader pitää useita tiedostoja alihakemistoina- Annan sen jauhaa vielää aamuun asti ja sitten lopetan.

Olen ilmeiseti valinnut aivan väärän ohjelman tehtävään tai Krusader on muuttunut. Molemmat hakemistot ovat eri usb-levyillä. Toinen on noin 130 gigaa ja toinen noin  85. Olisin käsin selaamalla hakemistot suoriutunut tehtävästä luultavasti parissa tunnissa. Vai voiko odella uudet usb-levyt hidastaa toimintoja näin paljon? Jos joku tietää nopeamman helppokäyttöisen ohjelman, niin kertokaa ihmeessä. Ubuntun dos-ohjelmia en tunne tarpeeksi hyvin, että uskaltaisin käyttää tällaiseen tehtävään.

mrl586

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 11.01.16 - klo:00.23 »
diff on varsin nopea ja helppokäyttöinen cli-ohjelma.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 12.01.16 - klo:12.42 »
Täytyy jossain vaiheessa perehtyä kunnolla diffiin ja muihinkin käytännöllisiin cli-ohjelmiin. Nyt sain Krusaderin toimimaan nopeasti, kun poistin valinnoista kaksoiskappaleet ja yhtenevät ja jätin vain yksittäiskappaleet ja eriävät. Joten tällä erää ongelmani ratkesi. Kiitos kaikista neuvoista.