En ole kokeillut komentorivillä. Windowsissa total commander vertaili nopeasti, mutta jumittui, kun windows ilmoitti, että kahdella kuvatiedostolla nimi eroaa vain suurten kirjainten kohdalla. Toinen olisi pitänyt poistaa, mutta ohjelman ilmoittamassa kansiossa ei näkynyt kyseisiä tiedostoja. Palasin Ubuntuun ja kokeilin ensin Tux commanderia enkä saanut sitä toimimaan. Poistin sen ja asensin Gnome commanderin, joka tuntui oikein kätevältä. En kuitenkaan löytänyt ohjeita siihen vertailun ja synkronoinnin osalta.
Krusader on ennen toiminut hyvin. Ehkä minun pitäisi muuttaa sen asetuksia. Haluaisin kopioida vain eri nimiset tiedostot ja jos samannimiset ovat eri kokoisia niin vahvistaa ylikirjoittaminen. Ongelma on siinä, että en haluaisi hukata tiedostoja, koska olen käyttänyt kahta kansiota eri koneilla. Nyt kansiot ovat usb-levyllä ja molemmisssa on paljon alikansioita ja niiden alikansioita. Molempien pääkansioiden koko on noin sadan gigan paikkeilla, mutta eroa on parikymmentä gigaa. Tiedostot ovat suurimmalta osalta doc tai odt faileja ja kuvatiedostoja jpg, png jne. Minulle riittäisi siis hyvin yksinkertainen vertailu.