Kirjoittaja Aihe: Matka TV läppäristä DVB-T tikulla?  (Luettu 2047 kertaa)

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Matka TV läppäristä DVB-T tikulla?
« : 07.01.16 - klo:17.01 »
Mulla on Fuj:techin DVB-T USB tikku, joka toimii Realtekin RTL2832U piirillä. Ajattelin tehdä veneeseen multimedianavigaattorikaikkeakivaa keskuksen läppäristä. Mikäs olisi hyvä TV softa joka toimisi helposti tämän tikun kanssa ja enempiä säätämättä Ubuntu 14.04 LTS:n kanssa? Kaffeinea olen joskus kokeillut mutta se oli hieman hankalan oloinen, minkälainen on Antenna DTV?

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2952
    • Profiili
Vs: Matka TV läppäristä DVB-T tikulla?
« Vastaus #1 : 07.01.16 - klo:17.38 »
Kaffeinesta seuraava askel taitaa olla me-tv, jota tosin en ole itse käyttänyt vuosiin.

Itse käytän vdr:ää, mutta siinä joutuu säätämään, jotta tulee käteväksi käyttää.

http://wiki.ubuntu-fi.org/Ubuntu10.04LTSaanVDRnasentaminenTS-tiedostoille

Tosin kyseinen ohje on lähinnä serverille, joka tallentaa kaiken tarvittavan.

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1061
    • Profiili
Vs: Matka TV läppäristä DVB-T tikulla?
« Vastaus #2 : 07.01.16 - klo:17.53 »
Yksinkertaisin on VLC jos se on muuten asennettuna ja sille channels.conf-tiedosto. Toimii helposti katselussa, mutta ei siinä televisiomaisia hienouksia ole (epg ym.). Ohjelmien tallennus ja Ylen tekstit toimivat.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Matka TV läppäristä DVB-T tikulla?
« Vastaus #3 : 07.01.16 - klo:20.26 »
Kyllä Kaffeine lienee helpoin. Luultavasti muistat vaan väärin tai sekoittaa johonkin toiseen ohjelmaa. Itselläni on tapana jos tv-virittimien kanssa leikin ensin kokeilla juuri Kaffeinella toimiiko kortti eli onko ajurit ja firmware kunnossa sen jälkeen vasta asentelen muita ohjelmia Tv:tä varten. Vaikka yleensä pyrin tekemään asiat(varsinkin järjestelmän testaaminen ja tietojen saaminen) komentorivillä niin Kaffeine on yksi niistä harvoista graafisista ohjelmista joita suosin komenrivin ohi järjestelmän toimivuuden testaamisessa.