Kirjoittaja Aihe: Ongelma langattoman näppäimistön kanssa.  (Luettu 1601 kertaa)

Paawi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Ongelma langattoman näppäimistön kanssa.
« : 30.08.06 - klo:15.26 »
En ainakaa löytänyt mitään vastaavaa ketjua, joten jouduin aloittamaan uuden. Jos sellainen jo on, olen pahoillani ja ilmeisen kyvytön käyttämää tuota hakua..

Minulla on win XP SATA Master kovolla, ja IDE masterissa ubuntu. Asennuksen jälkeen kone boottasi vain windowsiin eikä GRUB edes vilahtanut ruudussa. Täällä neuvottiin muuttamaan biossista kovalevyjen järjestys siten että kone boottaa ensiksi IDE masterilta ja sitten vasta SATA-levyltä.
Tuo auttoi.. Nyt tulee käynnistäessä GRUB ja siitä valitsemalla toimivat sekä XP että Ubuntu. Mutta lagaton näppäimistöni ei toimi tuolloin (ilmeisesti ajureita ei ole ladattu tai jotain?) ja joudun toisella (langallisella) näppäimistöllä valitsemaan käyttöjärjestelmän.. Näppäimistö toimii aivan kunnolla kunhan joko xp tai ubuntu on käynnistynyt, mutta silti tämä järjestely ei ole mitenkään hirveän käytännöllinen.

Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan? Olisiko kenelläkään mitään ideaa miten saisin homman toimimaan?

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Ongelma langattoman näppäimistön kanssa.
« Vastaus #1 : 30.08.06 - klo:15.29 »
USB-legacy support päälle BIOSista.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Ongelma langattoman näppäimistön kanssa.
« Vastaus #2 : 30.08.06 - klo:17.13 »
Huonosti suunniteltuja emoja kun ei ole oletuksena se päällä. Ainakaan mulla ollut.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!