nm ja muutkin jotka olette minua neuvoneet ja jopa hivenen kyllästyneetkin siihen, niin kerron nyt sitten, mitä tänään olen yrittänyt? 3× OpenSuse 4×Ubuntu 3× Kubuntu ja pari kertaa Mintiä. Tulos jokainen jotka yritin ladata käynnistyksen lataajaa, eli grub;sia Linux partitioon, niin homma kaatui siihen, että ei löytynyt sitä, joten konetta ei saanut käynnistämään ohjelmia. Mutta kun annoin ladata sen Windows loaderiin niin Linux ja Windows löytyy hyvin.
Silloin ensimmäisellä kerralla kun yksi (anteeksi että en muista nimeä) kaveri kävi auttamassa minua, niin silloin vanha Windows osiossa oli päivityksinä Win Xp;stä saakka kaikki Win 10 saakka ja se ehkä antoi sen, että bootin sai sinne Linux osiolle, nyt se heittää vain virhettä, kun sinne yrittää sen ladata.
Sitten sellainen seikka, josta etenkin nm. on minua arvostellut, niin voin kertoa, että olen tehnyt tuon mitä hän käskee jo joka saakelin kerran ja tuloksena on tuo, että osa tilasta jonka olen määritellyt Home osioksi, ei ole siellä ja tasan tarkkaan olen sen merkannut /home ja kun Gpart tai millä muulla ohjelmalla katsoo, niin siellä on vanha linux- taustalla jäänyt edellisestä asennuksesta, vaikka asennusmedia väittää käyttävänsä kokoaseman......................
Jos nyt kerrotte miten se ei poista, vaikka ohjelma sanoo sen ja miksi se ei suostu oikeaan osiointiin.
Nyt on enää yksi kysymys, miten saan Gpart ohjelman oikealla tavalla toimimaan kun tässä biossissa on UEFHI, niin että saan tyhjentää totaalisesti tuon Linux- levyn? Miten ja mistä sen saan käyntiin? Jonka jälkeen laitan uudelleen Linux siihen.
Ja anteeksi jollekin, joka ei tykännyt siitä, että uhkasin siirtyä takaisin Windowsia kokonaan käyttämään. Mutta voin tasan tarkkaan sanoa, että olen viime aikoina asentanut tätä niin monta kertaa, että ette edes usko sitä.