Kirjoittaja Aihe: phpgedview sukuohjelma  (Luettu 7789 kertaa)

aapee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
phpgedview sukuohjelma
« : 26.11.15 - klo:08.42 »
Miten tämän phpGedview ohjelman saa toimimaan..

Olen yrittänyt löytää tähän ohjelmaan ohjeita, mutten ainakaa vielä ole niitä löytänyt. Itselläni on Linux mint 17,2 64bit. Saako tämän suomenkielellä??
Jos joku jolla on tietoa tämän asetuksesta voisi vastata tähän, niin olisin mielissäni.

Ohjeita

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili

aapee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: phpgedview sukuohjelma
« Vastaus #2 : 26.11.15 - klo:14.44 »
Eikö suomenkielisiä ohjeita ole  :(

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: phpgedview sukuohjelma
« Vastaus #3 : 26.11.15 - klo:14.55 »
webtrees taitaa olla nykyisin aktiivisemmin kehitetty ja ylläpidetty PhpGedViewin kehityshaara.

Tämä asennusskripti voisi auttaa eteenpäin:
https://github.com/bblanchon/VariousScripts/blob/master/install-webtrees.sh
« Viimeksi muokattu: 26.11.15 - klo:14.57 kirjoittanut nm »

aapee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: phpgedview sukuohjelma
« Vastaus #4 : 26.11.15 - klo:16.03 »
Hienoa...Tämä alkoi jo hiukan selvenemään. Meinaako tuo että tämä asentuu sudo komennolla.  Itselläni on domain ja web hotelli mini tuolta Louhelta. Siella sanottiin:

"jos kotisivullasi on MySQL-tietokanta, saa sen helpoiten siirrettyä uuteen ympäristöön dump-toiminnolla. phpMyAdmin-sovelluksesta toiminto löytyy nimellä ”Tulosta tiedostoksi/ruudulle” / ”Export”. Valitse haluamasi tietokannan taulut sekä tallennus levylle. Tietokannan palauttaminen onnistuu vastaavasti phpMyAdmin-ohjelmalla. Valitse SQL ja ”Tiedoston sijainniksi” tallentamasi tiedosto. Riippuen palautettavan tietokannan koosta, toimenpiteessä saattaa kestää jonkin aikaa."

MySQL vaatii tuen lukee omassa web hotelli Minissä. Löysin kyllä tuon phpMyAdmin "Ohjelmistohallinnassa" En vaan osaa sitä käyttää. En ole löytänyt siihen ohjeita. Itselläni on ollut legacy family tree ohjelma, joka on ollut virtuaalikoneella. Nyt olen poistanut tuon virtuaalikoneen ja ajattelin asentaa tämän ohjelman tänne linux mint käyttöjärjestelmään. Mulla on käytössä filezilla ftp ohjelma jolla siirrän ja päivitän web sivuani. Helpompi hoidella kun on vain yksi käyttöjärjestelmä. Juuri näihin aikoihin olen jatkamassa tuota sopimusta "Louhi" Pitää kysellä tuota MySQL tietokantaa...

Osaatko antaa ohjeita tuon sukuohjelman asentamiseen...Lähetin näistä muista asioista viestin tuonne web hotelliin..
« Viimeksi muokattu: 26.11.15 - klo:18.53 kirjoittanut aapee »

Storck

  • Vieras
Vs: phpgedview sukuohjelma
« Vastaus #5 : 26.11.15 - klo:20.18 »
Tarvitsetko juuri tuota ohjelmaa, kelpaako joku muu?

aapee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: phpgedview sukuohjelma
« Vastaus #6 : 26.11.15 - klo:20.26 »
En välttämättä juuri tuota. Haen vain sellaista ohjelmaa jota voin käyttäätukena jolla siirrän ja päivitän omaa sivustoa. Mulla on oma domain ja web hotellissa sivusto. Tuossa vain oli tosi hyvä kun siinä oli kirjautumisikkuna. Voi pitää sivustoa tuttavien ja sukulaisten kesken...

Storck

  • Vieras
Vs: phpgedview sukuohjelma
« Vastaus #7 : 26.11.15 - klo:21.01 »
Testaa sellaista kuin Gramps

https://gramps-project.org/

Täälläkin on siitä useita juttuja, etusivun oikea yläreuna ja haku-kenttään tuo nimi  8)

gedit  löytyy suoraan pakettivarastosta, ei tarvitse tuolta nettisivulta ladata...
« Viimeksi muokattu: 26.11.15 - klo:21.07 kirjoittanut Storck »

aapee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: phpgedview sukuohjelma
« Vastaus #8 : 26.11.15 - klo:21.10 »
Kokeillaan..