Kirjoittaja Aihe: hoary ja usb hiiri  (Luettu 4881 kertaa)

hks

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 81
    • Profiili
hoary ja usb hiiri
« : 08.10.05 - klo:14.44 »
Olisikkohan linuxinkin aika jo tulla 2000 luvulle ? Asensin pöytäkoneeseeni ubuntun ja asennuksen jälkeen ei toimi usb hiiri, onneksi näppis oli sentäs ps/2. Nyt kun koittaa esmes valita protokollaksi auto niin mitään ei edellenkään tapahdu ???
./toni

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: hoary ja usb hiiri
« Vastaus #1 : 08.10.05 - klo:16.03 »
Olisikkohan linuxinkin aika jo tulla 2000 luvulle ?

eikös se ole ollut siellä jo viitisen vuotta?

Asensin pöytäkoneeseeni ubuntun ja asennuksen jälkeen ei toimi usb hiiri, onneksi näppis oli sentäs ps/2. Nyt kun koittaa esmes valita protokollaksi auto niin mitään ei edellenkään tapahdu ???

minullapas on asentunut useampikin linux usb-hiirelliseen koneeseen mm. kaikki tähän mennessä ilmestyneet ubuntut, viimeemmäksi nyt tuo breezy RC. aina on toiminut moitteetta. olen sitä paitsi käyttänyt linuxin kanssa sekä usb-hiirtä, että usb-näppistä jo ties kuinka kauan. pääkoneella tosin siirryin takaisin ps/2-näppikseen koska halusin näppäimistöksi Keytronicin (joissa ihan ehdoton näpistuntuma ;) )ja niiden usb-malli olisi ollut selvästi perusmallia kalliimpi ja kaiken lisäksi tilaustavaraa.
Janne

hks

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Re: hoary ja usb hiiri
« Vastaus #2 : 08.10.05 - klo:18.50 »
Olisikkohan linuxinkin aika jo tulla 2000 luvulle ?

eikös se ole ollut siellä jo viitisen vuotta?

Asensin pöytäkoneeseeni ubuntun ja asennuksen jälkeen ei toimi usb hiiri, onneksi näppis oli sentäs ps/2. Nyt kun koittaa esmes valita protokollaksi auto niin mitään ei edellenkään tapahdu ???

minullapas on asentunut useampikin linux usb-hiirelliseen koneeseen mm. kaikki tähän mennessä ilmestyneet ubuntut, viimeemmäksi nyt tuo breezy RC. aina on toiminut moitteetta. olen sitä paitsi käyttänyt linuxin kanssa sekä usb-hiirtä, että usb-näppistä jo ties kuinka kauan. pääkoneella tosin siirryin takaisin ps/2-näppikseen koska halusin näppäimistöksi Keytronicin (joissa ihan ehdoton näpistuntuma ;) )ja niiden usb-malli olisi ollut selvästi perusmallia kalliimpi ja kaiken lisäksi tilaustavaraa.


Joo ohan se ollu, rupes vaan korpemaan kun ei meinannu ruveta toimimaan millään, auttoi sitten kun kytkin pci väyläisen 4*usb kortin ja kytkin hiiren siihen, boottasin ja kytkin taas emon omaan usb porttiin :D

Nyt toimii komeasti jo :-)

Itte olen ollut ehdottomasti läppäri kannassa ja nyt tämä ongelma tulikin ikäänkuin puuntakaa :)
./toni

JPK1990

  • Vieras
Re: hoary ja usb hiiri
« Vastaus #3 : 08.10.05 - klo:19.23 »
mulla kun on toi lasermx1000 niin siinä ei noi sivulla olevat napit toimi ihan oikealla tavalla kun painan yhtä nappia niin mozillaan aukeaa tyhjä välilehti ja muista.. ei tapahdu juuri mitään

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: hoary ja usb hiiri
« Vastaus #4 : 08.10.05 - klo:21.16 »
mulla kun on toi lasermx1000 niin siinä ei noi sivulla olevat napit toimi ihan oikealla tavalla kun painan yhtä nappia niin mozillaan aukeaa tyhjä välilehti ja muista.. ei tapahdu juuri mitään

niitä pystyy kaiketi mappaamaan joihinkin toimintoihin, mutta itse en ole jaksanut siihen ryhtyä. ei kai ne napit sen paremmin winkkarissakaan ilman ajureita toimi.
Janne