Kirjoittaja Aihe: [Ratk.]Raspberry Pi - OpenElec ja verkko toimimaan ja mediahakemistot tikulta?  (Luettu 2420 kertaa)

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Heippa

Raspi 2 OpenElecillä käynnissä, ja muuten olisi kaikki hyvin, mutta ei langaton verkko toimi. Tai toimii, koska yhteyksissä näkyy SSID ihan oikein. Jos yritän yhdistää, systeemi kysyy verkon (WPA-PSK salattu) salasanaa, ja vaikka annan oikean salasanan, näkyy hetken "associatio" ja sitten "failure". Miten tuosta selviäisi?

Nettitikkuna Telewellin antennillinen, joka on toiminut heittämällä aina Ubuntuissakin.

EDIT: Grrr, tietysti oli MAC-suodatus päällä reitittimellä. Verkko pelajaa siis nyt komeasti.

Lisäsin otsikkoon toisenkin jutun: miten saada tikulta mediahakemistot näkymään? Tikku on FAT32. Onko se jokin este vai enkö vain osaa. Raspberry Pi 2/OpenElec löytää kyllä videoit, jotka heitin Samban avulla sinne microSD-kortille Videot-hakemistoon.
« Viimeksi muokattu: 03.11.15 - klo:21.07 kirjoittanut New_user »

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
En nyt muista onko siinä joku automountteri, ainakaan minulla ei toimi yhdessäkään - enkä moista edes ole osannut kaivata.
Tikun saa näkyvini samalla ohjeella kun muutkin massamediat:
1. luo hakemisto, esimerkiksi /media/usbi
2, katso millä laiteosoitteella tikkusi näkyy, 'sudo fdisk -l' on ystäväsi :) Mitä ilmeisemmin näkyy jotain/dev/sd[a|b|c]1
3. mounttaat sen tikun em. hakemistoon

Minulla näkyy yhdessä noin: (komento: df -h )
/dev/sda1             15G  4,0G  9,9G  29% /media/usbi

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
En nyt muista onko siinä joku automountteri, ainakaan minulla ei toimi yhdessäkään - enkä moista edes ole osannut kaivata.
Tikun saa näkyvini samalla ohjeella kun muutkin massamediat:
1. luo hakemisto, esimerkiksi /media/usbi
2, katso millä laiteosoitteella tikkusi näkyy, 'sudo fdisk -l' on ystäväsi :) Mitä ilmeisemmin näkyy jotain/dev/sd[a|b|c]1
3. mounttaat sen tikun em. hakemistoon

Minulla näkyy yhdessä noin: (komento: df -h )
/dev/sda1             15G  4,0G  9,9G  29% /media/usbi

Tuota juu. Kyseinen Kingstonib 8g tikku ei tunnistunut, Verbatimin tunnistui. Sai näkyviin, kun valitsi esim. Videot, ja sieltä lisää, jolloin pääsi selaamaan, ja ko. tikku ja sen oikea hakemisto sitten tallentui paikkoihin muistiin.

Tämä siis ratkaistu, ja aloitan uuden säikeen kaukosäädön saamiseksi toimintaan.