Kirjoittaja Aihe: "Kokeile Ubuntua" ei löydy sivulta ladatulta ja poltetulta tiedostolta  (Luettu 3183 kertaa)

Kristian09

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Hei,

Latasin Ubuntu Suomen sivulta iso. tiedoston ja poltin sen Win 8.1 omalla ohjelmalla.
Haluaisin kokeilla Ubuntua ennen kuin asennan sen.
Versio oli se 14.04 lts.
Olen avannut levyn suoraan koneen ollessa käynnissä sekä muuttanut biosissa käynnistämään siltä.
Vaihtoehtona on vain suora asennus.
Sivuston mallissa oli ilmeisesti edellisestä versiosta ne malli kuvat, näin oletan, ainakaan tämä minulle tullut ei ole ollenkaan
tuon näköinen mitä mallikuvissa.
Jokatapauksessa, vaihtoehtoa, "Kokeile Ubuntua", ei ole näkyvissä.
Voi valita, mihin osioon asentaa, minkä kokoisena (?), mikä työpöytä, kysyy nimeä ja salasanaa.
Kokeile Ubuntua ei näy.

En löytänyt haulla tällaiseen mitään apua.

Apua.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16250
    • Profiili
Toimiiko ubuntu.comista ladattu levykuva paremmin? Kannattanee käyttää uudelleenkirjoitettavia levyjä tai USB-muistitikkua kokeiluihin.

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Hei,

Latasin Ubuntu Suomen sivulta iso. tiedoston ja poltin sen Win 8.1 omalla ohjelmalla.
Haluaisin kokeilla Ubuntua ennen kuin asennan sen.
Versio oli se 14.04 lts.
Olen avannut levyn suoraan koneen ollessa käynnissä sekä muuttanut biosissa käynnistämään siltä.
Vaihtoehtona on vain suora asennus.

Jokatapauksessa, vaihtoehtoa, "Kokeile Ubuntua", ei ole näkyvissä.
Voi valita, mihin osioon asentaa, minkä kokoisena (?), mikä työpöytä, kysyy nimeä ja salasanaa.
Kokeile Ubuntua ei näy.


Eikös se ole niin, että jos käynnissä olevaan koneeseen tökkää levyn tai tikun, niin syntyy WUBI-asennus, jolloin Ubuntu asennetaan "Windowsin sisään".?

Olen itse aina laittanut tikun/levyn sammutettuun koneeseen. Sitten käynnistän koneen ja yritän erilaisilla Esc/ F2 /F12 nappuloiden käytöllä saada koneen buuttaamaan vain tikulta tai levyltä eikä lainkaan Windowsissa. Tällöin alkaa "oikea" Ubuntun asentaminen vasta. :)
« Viimeksi muokattu: 30.09.15 - klo:09.05 kirjoittanut kx »
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

Storck

  • Vieras
Tikku/levy koneeseen ja uudelleenkäynnistys...

Kokeile tuo seuraavaksi.  Kuten kx sanoi.

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Ja vissiin kannattaa tarkistaa vielä, että W8.1 on todella sammutettu, eikä ole jäänyt mihinkään horros- tai valmiustilaan kyttäämään, ennenkuin käynnistät uudelleen koneen.
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

Storck

  • Vieras
Siirretty takaisin oikealle alueelle, otsikko johtaa harhaan. Ongelma johtunee asennustavasta.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16250
    • Profiili
Eikös se ole niin, että jos käynnissä olevaan koneeseen tökkää levyn tai tikun, niin syntyy WUBI-asennus, jolloin Ubuntu asennetaan "Windowsin sisään".?

Wubi ei toimi suoraan 14.04:ssä ja muissa nykyisissä jakeluversioissa vaan pyytää vain käynnistämään koneen uudelleen. Wubi.exe pitäisi kopioida kiintolevylle ja ajaa sieltä, jotta se lähtisi asentamaan mitään Windowsin sisään. Windows 8:ssa Wubi ei muutenkaan tuota toimivaa asennusta.


On mahdollista, että Finnish Remixin käynnistysvalikko ei tällä hetkellä toimi oikein UEFI-koneissa, kun uusimman version testaus jäi vajaaksi. Joku UEFI-koneen omistaja voisi tätä kokeilla...