Paninpa merkille saman ilmiön. Ei lähde lataamaan Ubuntu Suomen sivulta mikään vaihtoehto. No, tilasin asennuslevyn LinuxCompilta. Sieltä se latautuu hyvin ... Mutta yllätys, yllätys. Syy eli vika jonka takia halusin asentaa Ubuntun uudestaan, ei korjautunut, vaikka nyt korvasin 14.04 LTS:n vuotta uudemmalla LTS:llä (ja siis valmiiksi levylle pistettynä).
Minulle tuli ihan kauhu, että kuinka laajasta terrorista nyt on kyse. Minulle on sattunut tätä ennenkin, useamman Ubuntuversion ja kolmen pöytäkoneen kanssa. Nyt läppärissä on samainen ilmiö as follows:
Ensi kertaa törmäsin ilmiöön 3G-tikun kanssa. Nykyisin minulla on läppäri ja 4G-tikku/puhelin. (Puhelinkaapeli on otettu pois käytöstä täällä Kintauden korvessa.) Kirjoitan tätä Win7:n puolelta, häpeäkseni tunnustan, kun kaapelin kanssa pelatessa Winkku oli se, joka sekoili, Ubuntu ei. Elikkä tikkuun liittyy tämä oire täysin, että alkaa vain näyttö hämärtyä ja kursori pysähtyy eikä avoinna oleva ohjelma enää vastaa klikkauksiin. Sammuta/Käynnistä uudelleen sentään toimii, ja kun sitten katsoo tarkkaan ohi vilahtavaa tekstitilan tekstiä, siellä on jokin ylimääräinen ohjelma kirjoittamassa loputonta rimpsua yhtä ja samaa kirjainta. Ilmeisesti sen on tarkoitus tukkia koko kiintolevy mutta siihen kiinnittää pakosti huomiota koneella työskennellessään, kun se taustalla vie kaikki koneen resurssit siihen töhräämiseen. Tulostuvia merkkejä on ainakin kaksi erilaista. Kumpikaan niistä ei kuulu länsimaisiin aakkosiin mutta toinen muistuttaa lambdaa ja toinen @-merkkiä.
Oletteko tietoisia ongelmasta, mistä se johtuu - ja mitä asialle voisi tehdä. Voiko joku Linux-taitoinen tyyppi FB:sta tarkoituksella koetella juuri minun koettani? Minulla sentään on yli 1300 "kaveria". - Vai mitä ihmettä tämä on? Ja mitä pitäisi tehdä?