Olen kokeillut vanhempia Ubuntuja, Knoppixia ja DSL:ää, mutta missään en ole saanut nettiä toimimaan. Kahdella eri koneella sama homma joten "vika" on jossain muualla kun verkkokortissa.
hmm...
Kysyisin kuitenkin seuraavanlaisia asioita:
-Toimiiko teillä live-cd:ssä netti, koska itse kun testasin ei toiminut, ja netticonnecotria ei ollut (olisi pitänyt ladata netistä ) Onkohan tämä connector vakiona jos asennan Ubuntun?
live-cd:llä toimii "netti", eikä minulla ole mitään käsitystä mikä tämä netticonnector on.
-Minulla on yksi kiintolevy, jossa on 5 osiota. Tunnistaako asennus kaikki osiot pelkästään yhden koska kaikki ovat samalta kiintolevyltä?
tunnistaa kaikki, mutta epäilen, että en käsittänyt kysymystä oikein.
mitä tarkalleen ottaen ajat takaa?
Kiitos etukäteen, jään odottelemaan vastauksia ja kyselen (taatusti ) lisää.
se toimiiko netti ja saako sitä ylipäätään toimimaan, rippuu hyvin paljon siitä millainen nettiyhteys sinulla on ja miten yhteys nettiin muodostetaan. jos kertoisit siitä hieman, voisit saada tarkempia tietoja siitä onko nettiä ylipäätään mahdollista saada toimimaan.
ymmärsin, että sinulla on verkkokortti, joten sinulla lienee myös ulkoinen modeemi. minkälainen?
onko yhteys toteutettu ADSL-yhteytenä, kaapelimodeemilla, jollain tavalla taloon jaetun nettiyhteyden kautta?
onko yhteys sillattu, reititetty, käyttääkö se pppoe-protokollaa palveluntarjoajan koneille?
onko koneella kiinteä IP vai haetaanko se palveluntarjoajalta DHCP:n avulla?
[edit]pojat jo ehtivätkin näköjään vastaamaan. tuo moonstonen kysymä verkkokortin malli unohtui tietty tästä minun kyselystäni