Kirjoittaja Aihe: Acerin kone ongelma  (Luettu 2354 kertaa)

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Acerin kone ongelma
« : 03.09.15 - klo:18.11 »
Tuttavalla on joku Acerin kone, johon haluaisi Ubuntun, hän ei vain pääse biossiin, niin että saisi cd/dvd aseman boottaavaksi ja itse ne muista mikä näppäinyhdistelmä on se, jolla biossiin pääsee siinä? Olen hänelle tätä ryhmää linkannut, mutta ei ole kait vielä kirjaantunut tänne, joten ajattelin näin auttaa rouvaa ylämäessä.  8)

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4165
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Acerin kone ongelma
« Vastaus #1 : 03.09.15 - klo:18.39 »
Ainakin minun Acerissa on Del se painike jolla BIOSiin pääsee, pöytäkone kyseessä tosin.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Vs: Acerin kone ongelma
« Vastaus #2 : 03.09.15 - klo:18.41 »
Tässä vain ei tule kuulemma alkuun näkyviin sitä valikkoa, jonka aikana del painiketta voisi painaa, vaan menee suoraan salasana vaatimukseen, joka kuulemma on ennen kuin  Windows käynnistyy. En ole konetta nähnyt, vain avunhuudon saanut


raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4165
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Acerin kone ongelma
« Vastaus #3 : 03.09.15 - klo:18.45 »
Tässä vain ei tule kuulemma alkuun näkyviin sitä valikkoa, jonka aikana del painiketta voisi painaa, vaan menee suoraan salasana vaatimukseen, joka kuulemma on ennen kuin  Windows käynnistyy. En ole konetta nähnyt, vain avunhuudon saanut

Kannattaa silti melkein heti virtanapin painamisen jälkeen naputtaa ko. nappia, jos se näkymä on vain piilotettu BIOS-asetuksissa.
No tosin se voi olla muukin k uin Del.

edit: toisaalta, se salasanakysely voi olla BIOS:iin asetettu käynnistyssalasana. Ei ole kokemusta miten pitää silloin toimia.
« Viimeksi muokattu: 03.09.15 - klo:18.54 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia