Huomasin tuon helpomman tavan tehdä sen, vasta sen jälkeen, kun olin kikkaillut sen. Tämä logi tuli, kun yritin asentaa pakettia "fglrx" Lisäajurit-sivulta.
http://pastebin.com/1nL8sF05
Loki ei lupaa hyvää:
[ 29.582] (WW) PowerXpress feature is not supported on A+I Mux platform. Please uninstall fglrx driver.
[ 29.582] (EE) this is a Muxless PX A+I platform, we doesn't supported it
Nettikeskustelujen perusteella vaikuttaa siltä, että tuon sukupolven Intel+Radeon -yhdistelmää on mahdoton saada toimimaan Linuxissa hybridinä. Avoin ajuri saattaa toimia vgaswitcheroon kanssa, mutta siitäkään ei ole mitään takeita.
Radeonin saa parhaiten käyttöön kytkemällä sen koneen biosissa ainoaksi näytönohjaimeksi (eli pelkkä diskreetti näytönohjain käyttöön). Jos valintaa ei ole, voit yrittää vgaswitcheroon kanssa.
Niin mä kanssa tulkkasin. Yritin käyttää tuota vgaswitcheroota tämän ohjeen kanssa (
https://help.ubuntu.com/community/HybridGraphics), mutta en ole varma, sainko toimimaan. Luulen, etten saanut sitä toimimaan oikein. BIOS:istakaan ei löydy pakotuskohtaa, jolla saisin pelkän radeonin käyttöön.
Connects discrete graphics with outputs.
echo OFF > /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
Turns off the graphics card that is currently disconnected.
Tuohon asti on selvää, mutta tuon perässä oleva viimeinen lause saa minun pääni/ajatukseni sekaisin tuosta ohjeesta. Vai onko tuossa aina komento ja sen alapuolella selite? Olen koko ajan katsonut, että ensin on selite ja sitten komento. Olen yrittänyt tehdä tuon ohjeen mukaan komentojärjestyksessäkin, mutta en ole saanut sitä hullua hurskaamaksi. Olenko tehnyt jotain väärin, vai eikö se vain kerta kaikkiaan toimi tällä koneella?
finthunderstorm@kannettava:~$ sudo cat /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
[sudo] password for finthunderstorm:
0:IGD:+:Pwr:0000:00:02.0
1:DIS: :DynOff:0000:01:00.0
2:DIS-Audio: :Off:0000:01:00.1
finthunderstorm@kannettava:~$ su
Password:
root@kannettava:/home/finthunderstorm# cd
root@kannettava:~# echo OFF > /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
root@kannettava:~# cat /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
0:IGD:+:Pwr:0000:00:02.0
1:DIS: :DynOff:0000:01:00.0