Ihan työssäni käytän niin kuin toimisto-ohjelmia yleensä käytetään, tekstin käsittelyyn, esitysten, taulukoiden jne... tekemiseen. Eritoten Excelin pivotia käytän ja PDFX5Changeria officen lisäksi . Kaikenlaisia muitakin esim..dwg (CAD ohjelmalla tehtyjen kuvien käsittely, jne..) muuntaminen pdf:ksi ja pdf tiedotojen muokkaaminen arkipäiväistä hommaa.
PDF-muunnokset onnistuvat Linux-ohjelmilla yleensä suoraan, tai vähintään tulostuksen kautta. PDF-editointi on astetta hankalampi operaatio, mutta nykyisin LibreOffice Writer on siinäkin jo kohtalaisen toimiva.
DraftSight on ehkä kehittynein Linux-ohjelma DWG-tiedostojen käsittelyyn. Muita vaihtoehtoja löytyy googlaamalla.
Tarvitsen ominaisuuksia vähän enempi kuin mitä näyttäisi LbreOfficessa olevan. Niistäkin löytyy toki perustoiminnot, mutta esim pivot taulukoiden tekeminen Libre Calcilla ei ihan heti ainkaan onnistunut.
LibreOffice Calc tukee kyllä pivot-taulukoita. Luitko manuaalista,
miten niitä käytetään, vai oliko kyseessä jokin tietty puute pivot-taulujen toteutuksessa?