Kirjoittaja Aihe: Powered by Ubuntu tarrat  (Luettu 71163 kertaa)

peran

  • Vieras
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #60 : 06.04.07 - klo:12.11 »
Kiitos Risto linkistä, mutta sieltä minä en löytänyt metallivärisiä tarroja.
Siellä tarjotaan valkoisia perus paperi tarroja, sellaisia mitä voi itsekin tulostaa.  :P

 Kyllä metallinvärisiäkin tarroja voi itse tehdä. ;)

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #61 : 06.04.07 - klo:17.06 »
Kiitos Risto linkistä, mutta sieltä minä en löytänyt metallivärisiä tarroja.
Siellä tarjotaan valkoisia perus paperi tarroja, sellaisia mitä voi itsekin tulostaa.  :P

 Kyllä metallinvärisiäkin tarroja voi itse tehdä. ;)
Tarvitaankos muuten tohon tulostimesta joku ominaisuus (hyvä laatu ei varmaan oo pahitteeks  ;) ) vai riittääkö että ostaa tarrapaperia?
Onkohan jotain tarratulostimia olemassa edes...
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

peran

  • Vieras
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #62 : 06.04.07 - klo:17.39 »
Kyllä metallinvärisiäkin tarroja voi itse tehdä. ;)
Tarvitaankos muuten tohon tulostimesta joku ominaisuus (hyvä laatu ei varmaan oo pahitteeks  ;) ) vai riittääkö että ostaa tarrapaperia?
Onkohan jotain tarratulostimia olemassa edes...

Mustesuihkutulostimella tulostaa lämpösiirtopaperiin, ja siitä sitten silitysraudalla foliotarraan.

Lämpösiirtopaperi = paperi, jolla tulostetaan paitaan kuvioita. Paperia löytyneen kirjakaupoista ja mm. Clas Ohlsonilta. Muistettava tulostaa peilikuvana. Tulosteesta taitaa tulla vedenpitävä, vaikka muste ei sitä olisikaan.

Edit - tämän säikeen kakkossivulla on ohje: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=4905.20
« Viimeksi muokattu: 06.04.07 - klo:17.41 kirjoittanut peran »

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #63 : 18.04.07 - klo:00.46 »
Joku halukas voisi tilata isomman erän Australiasta ja levittää niitä Suomessa:

http://system76.com/index.php/cPath/53_64

(jotta vältyttäisiin tällaiselta: http://www.geekosophical.net/?p=88 )



r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Kesäheinä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #64 : 15.05.07 - klo:09.43 »
Laitoin sähköpostia tuonne systeemi seiskakuuteen, kysyin, miten homma toimii - eli saako niiltä tarroja ja miten. Vastausta odotellaan...

Kossusukka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #65 : 15.05.07 - klo:19.40 »
Onkos siis joku hommaamassa noita tarroja ja alkamassa myymään niitä suomessa vai miten? Kiinnostaisi itseäkin saada tarroja ;) Komeitahan ovat..
(heh. sekavaa touhua kun pitää ostaa kaukaa ulkomailta jne..)
Xubuntu 7.04 AMD64 <3 :)

Marko Lavikainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #66 : 16.05.07 - klo:08.35 »
Taidanpa tehdä tähän asiaan liittyen pienen kyselykierroksen suomalaisilta tarrapainoilta, jotta selviää paljonko niiden painaminen Suomessa maksaisi. Menekkiä näyttäisi ainakin tämän perusteella olevan.  ;D

Jos tuo onnistuu suhteellisen edullisesti, niin voisi tehdä "Powered by Ubuntu"-logokisan, jossa etsitään paras vaihtoehto logon ulkonäölle.

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #67 : 16.05.07 - klo:14.51 »
Taidanpa tehdä tähän asiaan liittyen pienen kyselykierroksen suomalaisilta tarrapainoilta, jotta selviää paljonko niiden painaminen Suomessa maksaisi. Menekkiä näyttäisi ainakin tämän perusteella olevan.  ;D

Jos tuo onnistuu suhteellisen edullisesti, niin voisi tehdä "Powered by Ubuntu"-logokisan, jossa etsitään paras vaihtoehto logon ulkonäölle.
Asiaa, jonkun täytyy toimia eikä vain puhua.
Logo-kisa on mielestäni hyvä idea, koska tuo taannoinen "Lataa Ubuntu" -logokisakin oli niin suosittu.
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #68 : 16.05.07 - klo:21.11 »
Kiva olisi tuommoinen metallin värinen saada tätä uutta Asusta koristamaan. Tosin muutkin käy jos niitä ei saa. Ja viisi kappaletta niin on varallekkin.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

dotsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #69 : 17.05.07 - klo:00.01 »
Taidanpa tehdä tähän asiaan liittyen pienen kyselykierroksen suomalaisilta tarrapainoilta, jotta selviää paljonko niiden painaminen Suomessa maksaisi. Menekkiä näyttäisi ainakin tämän perusteella olevan.  ;D

Jos tuo onnistuu suhteellisen edullisesti, niin voisi tehdä "Powered by Ubuntu"-logokisan, jossa etsitään paras vaihtoehto logon ulkonäölle.
Asiaa, jonkun täytyy toimia eikä vain puhua.
Logo-kisa on mielestäni hyvä idea, koska tuo taannoinen "Lataa Ubuntu" -logokisakin oli niin suosittu.

Itse tykkäisin eniten tuosta tarrojen alkuperäisestä designista.

Karri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 217
  • rlu #447877
    • Profiili
    • Vitonen Entertainment
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #70 : 17.05.07 - klo:02.31 »
Polta kuva CD:lle, vie CD Multiprintiin ja pyydä heitä printtaamaan pari tarraa.
Maksa, juokse kotio ja iloitse. Done.
Ubuntu 9.04 | Asus P5K, Intel Core 2 Duo E8400 3,0 Ghz, PNY GeForce 8800 GTS 512 MB g92, Kingston HyperX 4GB DDR2 800mhz (1GBx4), 1TB SATA + 750 GB ATA + 750 GB ATA, Samsung Super Writemaster DVD+-RW Dual Layer SH-S223F

Marko Lavikainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #71 : 19.05.07 - klo:10.54 »
Olen käynyt nyt läpi noita tarrapainoja ja sain muutaman hyvän tarjouksenkin. Näin ollen voisin ajatella, että ryhtyisin pienimuotoiseen tarrojen myyntiin Suomessa (edullisesti tietysti ;)).

Liitteenä on tekemäni ehdotus tarran ulkonäöksi. Kelpaisiko sellainen, vai laitetaanko jokin kisa pystyyn? Pohjana tulisi varmaan olemaan sitten joko valkoinen tai sellainen hopean harmaa. Kubuntu-versiokin olisi varmaan hyvä tehdä, mutta en tiedä kuinka paljon sille olisi menekkiä.

Tässä menee kuitenkin aikaa ehkä kuukauden verran, koska minun täytyy saada ensin Canonicalilta lupa tarrojen myyntiin. Tarroissa on kuitenkin Ubuntu-logo + sana "Ubuntu", jotka ovat molemmat rekisteröityjä tavaramerkkejä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #72 : 19.05.07 - klo:11.05 »
Kiiltävä tai harjattu metallinen olisi rock, tämän jälkeen on tyytyminen hopeanharmaaseen (muoviin?). Valkoisen jättäisin mieluummin tilaamatta..

Itse voisin jonkun Kubuntunkin ottaa. Tuo ulkoasu passaa.


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #73 : 20.05.07 - klo:12.51 »
Jos saat homman hoitumaan niin minä ainakin tilaan.

Tuo on oikein hieno, metallinvärinenkin olisi hyvä (ellei parempi), mutta ei mielestäni juuri väliä.
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #74 : 20.05.07 - klo:13.03 »
Minä haluaisin (melkein) ehdottomasti metallinväriset.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #75 : 20.05.07 - klo:14.56 »

 Siis tuollainen kun tuo metallinvärinen tai vastaava voisi kolme kyllä ottaa ( jokaiseen itse kasaamaani koneeseen mitkä tällä
 hetkellä pyörivät. ) Koko saisi olla sama kun esim intellin prossujen mukana
 tulevat intel insaid. Nuo shipitin kautta tulleet on liian isoja vähän joka koneeseen.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #76 : 22.05.07 - klo:12.12 »
Nuo shipitin kautta tulleet on liian isoja vähän joka koneeseen.

Tuleeko ShipItin mukanakin tarroja?
Tommosia samantyyppisiä vai (mutta liian isoja)?
Joku sanoi joskus, että vain jos tilaa useita levyjä (en muista määrää). Onko se nykyään mikä tilanne?
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #77 : 22.05.07 - klo:14.30 »
Kyllähän sieltä tarroja tuli ainakin minulle, mutta ne on erilaisia. Suora kulmiota joissa lukee se Ubuntu linux for human beings.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

fingerling

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 200
  • Linux user #460757
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #78 : 22.05.07 - klo:15.34 »
muakin kiinnostaisi erittäin paljon nuo tarrat kun tuo windows tarran tosta raaputin irti ja vähä o ruma. metallinvärinen ehottomasti
Kun sekä ylläpitäjä että käyttäjä on sama henkilö, ajaudutaan skitsofreniaan. -Asmo Koskinen

Marko Lavikainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Powered by Ubuntu tarrat
« Vastaus #79 : 23.05.07 - klo:15.51 »
Moi.

Nyt niitä saa (ainakin melkein)  ;D. Laitoin nettiin tarrojen ennakkotilauslomakkeen. Siellä pitäisi olla kaikki tarvittava tieto tilaukseen liittyen.

Odottelen kylläkin vielä vastausta Canonical:lta siitä, että saanko edes myydä niitä tarroja. Jos ei saa, niin sitten ilmoitan siitä erikseen ja tilausta ei toteuteta ollenkaan. Toivotaan kuitenkin parasta  :).

muoks. Poistin ennakkotilauslinkin Canonical:n luvan estymisen takia.
« Viimeksi muokattu: 23.05.07 - klo:16.57 kirjoittanut Marko Lavikainen »