Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Tavalliset kotikoneen käyttäjät ei tarvitse virustorjuntaa ollenkaan.
Lainaus käyttäjältä: Storck - 01.07.15 - klo:14.39Tavalliset kotikoneen käyttäjät ei tarvitse virustorjuntaa ollenkaan.Tietokoneella kun tehdään pankki-asioita ja pankki vaatii sen että virus-suoja on oltava niin se on sillon oltava eikä niissä sopimuksissa mitä jokaisella pankkiasiakkaalla on eritellä erikseen Linux-jakeluita.Tietokoneethan rinnastetaan/ymmärytetään että se on windows ja jos joku muu niin se mainitaan mac.Linux on jotaki mikä ei kuulu "valatavirtaan".Linux-jakeluilla on mahdollisuus myös päästä asioimaan pankeissa,kiitos koodareille,mutta pankki se kumminki loppupelisä säännöt keksii eli asennetaan se virustutka vaikka sillä ei olekkaan mitään merkitystä,täyttyypähän lainkirjain ainaki.Turvaa oman selustan.Näin minä asian oon pähkäillyt.
Entäpä sitten kun sattuu että mun tilillä on tapahtunut jotaki minkä pankki laittaa viruksen syyksi tjms.Riittääkö se että sanon:käytän Linux-jakelua joka on "virusvapaa",tuskin menee läpi.
Kaikki pankit eivät aseta käyttäjälle laitteisto- tai järjestelmä ehtoja, täytyy tehdä valintoja kuten muissakin asioissa. Nykyisin monet palvelut ovat vaihdettavissa, ellei halua vaihtaa pankkia niin on hyväksyttävä heidän ehtonsa.
Anteeksi maalaisuuteni mutta,jos pankki vaatii sen virus-suojan niin eikö se oe helpompi asentaa että täyttää sen pankin vaatimuksen,olkoonki sitten kysymyksessä Linux-jakelu.Eikai sentään tarvi pankkia vaitaa sen takia että käyttää Linux:a?Onko tässä säikeessä jotain jota en ymmärrä?
Mikä pankki suomessa vaatiin virustorjuntaa?? Ei OP ainakaan!
Toivottavasti peloittelija en ole minä koska se ei ole tarkoitukseni mitä nyt vähän epäileväinen kaikkien virastojen suhtautuminen Linux käyttäjiä kohtaan.Kaikki sovelluksetha pääsääntöisesti tehdään Win / Mac järjestelmille.
Olisin vähän eri mieltä siitä että live-levy olisi turvallisuuden maksimointia. Toki silloin jos koneella on muita käyttäjiä mutta ei muuten. Live-levy on kuitenkin harvoin ihan ajantasalla jos ei ole juuri ladannut daily-liveä ja vaikka live-levyssäkin voi ajaa päivitykset en luottaisi siihen, sillä päivityksiä on paljon ne ei välttämättä onnistu.