Kirjoittaja Aihe: Win7 ja Duplicati  (Luettu 2690 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Win7 ja Duplicati
« : 29.06.15 - klo:10.37 »
Minulla on ollut Duplicati käytössä jo pitkään, ja olen ollut tyytyväinen siihen. Olen saanut tehdyksi juuri sellaiset varmuuskopiot kuin haluan ja olen saanut palautettua tiedostoja tarvittaessa. Olen säilyttänyt varmuuskopiot ulkoisella levyllä.

Nyt jouduin tilanteeseen että Windows 7:n päivitykset menivät niin solmuun että päätin palauttaa koko järjestelmän elvytyslevyiltä. Koska Duplicati on palvellut niin hyvin, en hoksannut tehdä erillistä varmuuskopiota tiedostoistani. Nyt Duplicati ei sitten saakaan auki ulkoisella alvyllä olevia varmuuskopioita.

Virheilmoitus on:
Koodia: [Valitse]
Failed to restore setup files, the error message was:
Failed to decrypt data (invalid passphrase?): Invalid password or corrupted data
mutta olen varma että passphrase on täysin oikein, enkä ymmärrä miten manifest -tiedostot nyt yhtäkkiä olisivat korruptoituneet kun eivät tähänkään asti ole vikaantuneet mitenkään. Ainoa mitä osaan epäillä on se että elvytyksessä uudelleen asennetun Window 7:n käyttäjätili ei ole ihan täsmälleen sama kuin aikaisemman asennuksen käyttäjätili, ja kyse on jotenkin suojauksista, mutta en keksi mitä pitäisi korjata. Duplicatin sivustolla kehotetaan avaamaan manifest-tiedosto jollain muulla ohjelmalla (kertomatta miten), mutta mulla on niitä mainfest-tiedostoja valtava määrä, eikä virheilmoitus nimeä niistä yhtään ainutta.

Mitä selvitän seuraavaksi?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Win7 ja Duplicati
« Vastaus #1 : 29.06.15 - klo:12.02 »

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Vs: Win7 ja Duplicati
« Vastaus #2 : 29.06.15 - klo:16.47 »
Olisiko tästä apua: https://code.google.com/p/duplicati/wiki/ManualRestoreHowTo

On ja ei. Avaamisyritys vahvistaa että mulla on KeePass-kannassa kumminkin väärä passphrase. Voihan räkä. Muut tiedostot  on tallessa muuallakin (koska olen siirrellyt niitä Ubuntu-koneen ja Windows-koneen välillä), ja ohjelmien käyttäjäprofiilit voi aina virkata ja parsia kasaan, mutta se mikä nyt on ikuisesti kryptattuna on sähköpostiarkisto ja kontaktit. Niitä ei ikinä pitäisi säilyttää vain TB-profiilissa, kele.

Passphrase ei kyllä ollut kovin pitkä, mutta millä sitä nyt tavallinen tallaaja osaisi oman salasanansa murtaa. Huoh.