grub-komennosta tulee Error opening terminal: bterm
Taas tuo mount-komento tuottaa;
mount: you must specify the filesystem type
OS/2-Warp on ... joo no se on käyttis, oli minullakin se aikoinaan .. kauankauna sitten.
Outoja höpisee Grub, mitä mount komentoon tulee, niin veikkaan että olet mountaamassa väärää paikkaa?
mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/klevy jos se olisi vanha Billyosio, kokeile tuollakin, jos se toimii on kaikki sekaisin.
mount -t ext2 /dev/hda1 /mnt/klevy-t on siis se vipu jolla määrätään filesysteemi, mutta Linuxin omat pitäisi kyllä nähdäkseni mounttautua ilmankin?
Sillä epäilen, että onko se nyt miten/mikä se jota yrität mountata ts. liittää?
Mitä komento
fdisk -l näyttää, tuon pitäisi listata osiot ja kertoa kaikenlaista niistä.
ps. kokeilin vielä kerran Dapperin Rescue-modea, luin ohjeet ja EI onnistu,
rescue komento sanoo heti,
kernel not found. Mikä se sellainen rescue on joka osaa vain sanoa heti kernel not found? Piipistä!
Suivaantuneena heitin Breezy-Live-levyn koneeseen ja simuloin vikatilanteen siten että
komensin rescue boot kehoitteeseen jolloin rescue-mode alkaa käynnistymään, (toisin kuin Dapperissa, joka sanoo vain hukanneensa kernelin) No sitten kyseltiin näppäimet ja maat joihin tietenkin valitsin ambomaan ja ameriikan. Kun tuli aika valita osio joka liitetään, siis "ikkuna" jossa sitä kysytään.
Heitin hulluusmoden päälle ja löin Esc-nappia ja keskeytin käynnistyksen siihen paikkaan, jolloin sain tympeän # -kehoitteen eteeni ja kasapäin motkotusta että voi minkä teit, nyt ei voi jatkaa käynnistystä.
Vaan olin toista mieltä ...
Kirjoitin seuraavat komennot:
mkdir /mnt/klevy
mount /dev/hdd1 /mnt/klevy
chroot /mnt/klevy
No tuo oli helppo, koska tiesin että Pingviini piileskelee /dev/hdd1 osiolla.
Kun syötin komennon
ls -l olinkin, en suinkaan LiveCD:llä, vaan olemassaolevan Ubuntu-asennuksen sisällä.
Noin sen pitäisi mennä, mutta kun Dapperilla se ei onnistu tai sitten minä en vain osaa. Ja se ei oikeastaan ole minun syytä, koska kyllä tälläinen rescue-asia pitää saada sellaiseksi että sen saa toimimaan ilman erikoiskikkailuja sun muita kernelinpolkujen syöttämistä johonkin, jota sitäkään ei kerrota että mihin ja miten.
Loppulause: se toimi/toimii Breezyssä hyvin ja helposti ja loogisesti, miksi se on muutettu tälläiseksi?
Kuuleeko kukaan kuuntelen?