Kirjoittaja Aihe: 15.04 KDE:n Wallet palvelu täysin rikki? [RATKAISTU]  (Luettu 3252 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Ei hyvänen aika. Olen yrittänyt saada tutustumisen takia asennettua uuden 15.04 KDE:n ja lukuisten vastoinkäymisten jälkeen sain tehtyä asennuksen kunnolla loppuun.

Mutta tuo Wallet. Siis toimiiko tuo oikeasti jollain oikein? Heti asennuksen (puhtaan) jälkeen kysyi salasanaa langattoman verkon luonnissa. No tein työtä pyydettyä ja annoin lompakolle salasanan. Vaan ei. Ei toimi ei sitten kirveelläkään. Heti välittömästi pukkaa "Virhekoodi -9: Lukuvirhe - mahdollinen väärä salasana", joka ei todellakaan ole väärin laitettu. Olen yrittänyt poistaa hallintaohjelmalla lompakon ja tehdä uuden. Ei auta. Olen yrittänyt tehdä uuden erinimisen lompakon. Ei onnistu. Silloinkin tuntuu kysyvän välillä oikealla nimellä luotua wallettia ja välillä ihan suoraan pyytää ei olemassa olevaa kdewallet nimisen lompakon salasanaa.

Olen yrittänyt poistaa päätteestä seuraavat tiedostot
rm ~/.kde/share/apps/kwallet/*
rm ~/.kde/share/config/kwalletmanagerrc
rm ~/.kde/share/config/kwalletrc

Ei vaikutusta. Tai no on se vaikutus että noiden poistamisen jälkeen saa hetkellisesti taas potkittua koko wallet hallintaohjelman käyntiin, koska se kaatuu muuten loputtomiin.

Olen myös yrittänyt poistaa käytöstä koko walletin hallintaohjelman kautta, eli sieltä asetuksista poistaa koko palvelun käytöstä, niin järjestelmä vieläkin pyytää salasanaa oletus kdewallet lompakolle  >:(

Siis tämä uusi asennus, jonka satuin päivittään eetterin kautta eilen uusimpiin päivityksiin ja sen jälkeen huomasin asian kun yritin langatonta käyttää. Onko tämä oikeasti pukattu näin pahasti bugisena ulos????

Tuossa on ihan samat oireet, mutta tarjottu ratkaisu ei meinaakaan auttaa. Niin ja en ole päässyt kirjautuun lompakkoon kertaakaan onnistuneesti. Yritin jopa jättää täysin tyhjäksi salasanat, eikä siltikään mitään merkkejä onnistumisesta.
https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=345412

Siistitty -Storck
« Viimeksi muokattu: 13.05.15 - klo:20.42 kirjoittanut qwertyy »

kuutio

  • Vieras
Vs: 15.04 KDE:n Wallet palvelu täysin rikki?
« Vastaus #1 : 13.05.15 - klo:18.53 »
Mutta tuo Wallet. Siis toimiiko tuo oikeasti jollain oikein?
Itse en ole huomannut ongelmia, joten suoria neuvoja en osaa antaa.

Lompakkosoppaa saattaa toki hämmentää se, että 15.04:ssa on käytössä sekä KDE 4:sen kwallet että uudempi KF5 kwallet (kun käytössä on vielä sekaisin KDE4/5 sovelluksia).

Olen yrittänyt poistaa päätteestä seuraavat tiedostot
rm ~/.kde/share/apps/kwallet/*
rm ~/.kde/share/config/kwalletmanagerrc
rm ~/.kde/share/config/kwalletrc
Nämä siis vaikuttaa ainoastaan siihen  KDE4:sen lompakkoon, KF5 (ja myös sen lompakko) käyttää ~/.config ja ~/.local/share hakemistoja sovellusdatan säilömiseen:
~/.config/kwalletrc
~/.local/share/kwalletd/*

Samaten kwalletmanager taitaa hallinnoida ainoastaan KDE4 lompakkoa.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: 15.04 KDE:n Wallet palvelu täysin rikki?
« Vastaus #2 : 13.05.15 - klo:19.09 »
Lainaus
Itse en ole huomannut ongelmia, joten suoria neuvoja en osaa antaa.

Lompakkosoppaa saattaa toki hämmentää se, että 15.04:ssa on käytössä sekä KDE 4:sen kwallet että uudempi KF5 kwallet (kun käytössä on vielä sekaisin KDE4/5 sovelluksia).
Ahaa. Tuo itseasiassa oli minulle ihan uutta tietoa. Luulin että vanha wallet on kokonaan uusiksi tehtynä ja jo siis vaihdettuna kokonaisuudessaan. Tuo selittää hiukan sitä, että löysin äsken hiukan samantyppisiä bugiraportteja, joissa käyttäjät oli päivityksen yhteydessä yrittäneet luoda lompakolle uuden salasanan, mutta vanha oli jäänyt käyttöön ja uutta ei saanut enää vaihdettua lainkaan. Hämmästelin noita että mistä ihmeestä voi olla kyse, että joku siirtäisi uusia wallet tietoja toiseen ja vaihtaisi samalla salasanan. Eli kyseessä onkin jonkinlainen migraatio bugi noissa tapauksissa. Erityisesti ihmettelin kun ilmeisesti monet käyttäjät oli törmänneet samaan.

Oliko kuutio sinulla tuore asennus, vai päivitys kyseessä?

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: 15.04 KDE:n Wallet palvelu täysin rikki? [RATKAISTU]
« Vastaus #3 : 13.05.15 - klo:20.48 »
Ok, eli sain korjattua tuon lompakon. Poistin ensin kaikki jo mainitut kde4 lompakkotiedostot ja poistin myös nuo KF5:n tiedostot. Sen jälkeen tein uuden 'kdewallet' tiedoston tuolla hallintaohjelmalla. Kirjauduin pois tässä välissä ja kirjauduin takaisin. Sen jälkeen kokeilin yhdistää verkkoon ja kappas järjestelmä kysyi heti tuota migraatiota kdewalletista kf5:en. Itsellä ei tullut mitään salasanan muuntamisongelmiakaan tuossa. Eli itsellä ei koskaan missään välissä asennuksen jälkeen tullut minkäänlaista "promptia" kyseisestä aiheesta. Ilmeisesti olisi pitänyt tulla?


Sitten vielä törmäsin Intel 3160 verkkokortti bugiin, mutta se selvisi nopeasti kun tiesin että salasanat toimii kuitenkin oikein. Jos jotain kiinnostaa niin tuossa 3160 verkkokortissa voi olla ongelmia jos ei yhdistä "ännäläiseen tukiasemaan. Eli otin N-tuen pois.

Koodia: [Valitse]
sudo service network-manager stop
sudo echo "options iwlwifi 11n_disable=1" | sudo tee -a /etc/modprobe.d/iwlwifi.conf

sudo rmmmod iwlmvm iwlwifi
sudo modprobe iwlmvm iwlwifi

sudo service network-manager start

kuutio

  • Vieras
Vs: 15.04 KDE:n Wallet palvelu täysin rikki?
« Vastaus #4 : 14.05.15 - klo:08.24 »
Oliko kuutio sinulla tuore asennus, vai päivitys kyseessä?
Päivitetty. Tosin ajelen kehitysversioilla, joten "päivitys uudempaan" tapahtuu ns. hissukseen eikä kertarysäyksellä.

Eli itsellä ei koskaan missään välissä asennuksen jälkeen tullut minkäänlaista "promptia" kyseisestä aiheesta. Ilmeisesti olisi pitänyt tulla?
Juu, ekalla ajolla kf5wallet:in pitäisi kysellä migraatiosta (jos kde4 lompakko on ollut käytössä).

Hyvä että sait korjattua.