Kirjoittaja Aihe: Tiedoston / nettisivun lähettäminen toiseen laitteeseen.  (Luettu 1873 kertaa)

Axuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Hei,

Onko mahdollista saada tietokoneella avattu tiedosto. esim. pdf tiedosto tai auki oleva nettisivu lähetettyä helposti tablettiin, (esim. android)? Mieluiten niin, että se avautuisi suoraan tabletille (ei niin että kopioi sen dropboxiin tai vastaanvaan ja avaa vasta sitten tabletilla. Tällätavoin saisi esim. pdf tiedoston kätevästi luettavaksi ja tämä voisi olla portti todelliseen paperittomuuteen, kun tietokoneen näytölle ei enään mahdu samaan aikaan auki pdf tiedosto.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
En ole kokeillut, mutta muistaakseni Google Chrome tukee nykyään oletuksena tuollaista monen laitteen "synkronointia" jos on kirjautuneena Google tiliin? Muistelisin että tuollaista mainosteli Android puhelimessani jossain välissä?

No jos tuo ei onnistu niin yksi vaihtoehto voisi olla Xmarks-selainlisäosa. Itse otan siitä aina nuo "live synkronointi" täpät pois käytöstä, mutta se nimenomaan mainostaa tuollaisen tyyppistä toimintaa. Itse tosin käytän sitä pelkästään ja ainoastaan kirjainmerkkien synkronointiin. Voi olla että Androidilla joutuu jotain maksamaan että tuo synkronointi toimii tuolla halutulla tavalla. Kuten sanottua, niin itse en nimenomaan halua tuota ominaisuutta käyttää.

RamiSelin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Nettisivujen ja tiedostojen lähettämiseen soveltuu mainiosti Pushbullet. Virallinen laajennus löytyy Chromelle, Firefoxille, Operalle ja Safarille ja Androidille löytyy sovellus. Ubuntullekin löytyy epävirallinen sovellus.

Jos esim. lähetät koneelta pdf-tiedoston tablettiin, se ei aukea automaattisesti laitteen ruudulle, mutta sen avaaminen onnistuu varsin vaivattomasti tulleesta ilmoituksesta.
Ubuntu 14.04, Ivy Bridge-E Core i7-4820K, GA-X79-UD3, Crucial 8GB Ballistix Elite DDR3 1866MHz, GeForce GTX 750 Ti, Kühler H2O 650, Chieftec 600W