Kirjoittaja Aihe: HP 407 digikamera  (Luettu 2203 kertaa)

stevie

• Käyttäjä
    • Profiili
HP 407 digikamera
« : 25.08.06 - klo:18.22 »
Terve, en saa digikameran kuvat dapperille vaikka säädän digikamerasta USB Disk Drive:ksi
pmount jää roikkumaan ??????

Olisiko jollain konsti tähän ?

peg

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: HP 407 digikamera
« Vastaus #1 : 25.08.06 - klo:19.44 »
Menitkö Järjestelmä/Asetukset/Irrotettavat asemat ja mediat välilehti kamerat.

Sieltä mulla hoitu ja helpommin kuin..
dapper / pc / gnome / wlan ja hyvät hermot

Owdy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 25.08.06 - klo:19.49 »
siis senhän pitäs hoitua ihan vaan piuha kameran kiinni ja virta päälle ja muutaman sekunnin odottelu ja latausohjelma aukeaa.

stevie

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 25.08.06 - klo:20.39 »
juu ,kyllä se aukeaa samantien, mutta sitten se sanoo "Ei löydy kameraa". Sitten se yrittää ilmeisesti PTP protokollalla, mutta sekin rupeaa että "protocol error" ja "I/O error ".

Se mua ihmetyttää että se ei PMOUNT:aa disk drivenä vaikka kamera on sääädetty siihen ???

isvard

• Vieras
« Vastaus #4 : 25.08.06 - klo:23.43 »
Outo homma, hulla on hp 735 ja ainoa toimenpide jonka olen joutunut tekeen on et piuha kiinni ja kameraan virtapäälle, ja sama homma povershotin kanssa.

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
« Vastaus #5 : 26.08.06 - klo:09.09 »
juu ,kyllä se aukeaa samantien, mutta sitten se sanoo "Ei löydy kameraa". Sitten se yrittää ilmeisesti PTP protokollalla, mutta sekin rupeaa että "protocol error" ja "I/O error ".

Se mua ihmetyttää että se ei PMOUNT:aa disk drivenä vaikka kamera on sääädetty siihen ???
Katsopas man pmount siellä on lueteltuna säännöt mitkä pitää toteutua jotta pmount (policy mount) mounttaa.

Manuaalissa on myös huomautus Debian-käyttäjille (Ubuntu = Debian) siitä että pmount:ia käyttävä user pitää olla myös  plugdev -ryhmässä. Käsittääkseni Ubuntussa näin oletuksena onkin, mutta tarkista tilanne vaikkapa:
sudo adduser KÄYTTÄJÄ plugdev komennolla, joka lisää KÄYTTÄJÄn ko ryhmään jos tämä ei siinä jo ole,
tai sitten kotkottaa että käyttäjä on jo ko. ryhmässä.

/etc/pmount.allow tiedostoon voi määrätä hyväksytyn laitteen, jolloin ainakin osa säännöistä ohitetaan.

Enpä tiedä sitten miten onnistuu jos mounttauksen tekeekin mount -komennolla, ja ainakin nyt kannattaa pmounttia ajaa komentoriviltä, jolloin näkee mahdolliset virheilmoitukset.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski