Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Onko Win8 ja Ubuntu samalla levyllä vai eri levyillä? Itsellä on myös tämä UEFI-systeemituottanut ongelmia. GPT-osioidulta levyltä grub (uefi) ei tykkää käynnistää Linuxia, joka onmbr-levyllä. Ratkaisu on toistaiseksi painaa F12 ja valita käynnistyvä levy.Väliaikaiseksi ratkaisuksi käynee tehdä tikku jossa grub, jolla saat linuxin käyntiin.
Asensin lubuntu 14.04 windows 8 rinnalle. Nyt olen huomannut oudon ongelman. Ainakun käynnistä koneen uusiksi grub ''katoaa''. Siis konee menee suoraan windowsiin. Olen kokeillut boot-reapairia mutta sama ongelma toistuu.
Lainaus käyttäjältä: Jari87 - 14.03.15 - klo:17.04Asensin lubuntu 14.04 windows 8 rinnalle. Nyt olen huomannut oudon ongelman. Ainakun käynnistä koneen uusiksi grub ''katoaa''. Siis konee menee suoraan windowsiin. Olen kokeillut boot-reapairia mutta sama ongelma toistuu.Onhan Windowsin Fast Startup kytketty pois päältä?