Kirjoittaja Aihe: [RATKAISTU] Apua KompoZerin tai BlueGriffonin käyttöön  (Luettu 2267 kertaa)

jaripekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 199
    • Profiili
    • Teneriffa, Puerto de la Cruz, Loro Parque
Minulla on Ubuntu-koneessani kaksi perinteistä WebEditor-ohjelmaa: KompoZer ja BlueGriffon. Ohjelmat toimivat peruskäytössä toivotulla tavalla, mutta nyt on sellainen pulma, mitä en osaa ratkaista. Tähän pyytäisin apua.

Miten voidaan taulukkorakenteiseen nettisivuun saada yhteen tiettyyn soluun aikaiseksi taustakuva, mikä on vain siinä solussa? Olen kokeillut useita ohjeita netin eri sivuilta ja lisäillyt annettuja koodinpätkiä, mutta en saa toimimaan. Sen kuvan kyllä saan helpostikin siihen soluun, mutta sen päälle ei voi kirjoittaa, kuva häipyy pois. Laitan varmuuden vuoksi kuvakaappauksen aivan alkutekijöissään olevasta nettisivupohjasta, niin tulee selväksi mitä tarioitan.




« Viimeksi muokattu: 04.03.15 - klo:14.52 kirjoittanut jaripekka »

luxudueu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: Apua KompoZerin tai BlueGriffonin käyttöön
« Vastaus #1 : 04.03.15 - klo:11.06 »
Lainaus
<td style="background-image: url('kuva.png')">

Noin. Kuvan nimi ja hakemistopolku sitten mitä ovatkin. Tai kuten itse tavannut
Lainaus
<td id="jotakin">
, muotoilut erilliseen/erillisiin tyylitiedostoon. Taulukot sivun asettelussa korvannut div-tagein.

jaripekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 199
    • Profiili
    • Teneriffa, Puerto de la Cruz, Loro Parque
Vs: Apua KompoZerin tai BlueGriffonin käyttöön
« Vastaus #2 : 04.03.15 - klo:14.52 »
Kiitos paljon avusta. Sain onnistumaan ylemmän koodin lisäämisellä taustakuvan pohjalle. Tämä oli minulle erittäin tärkeä tieto.

villevi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: [RATKAISTU] Apua KompoZerin tai BlueGriffonin käyttöön
« Vastaus #3 : 04.03.15 - klo:16.51 »
W3schools sivusto on monipuolinen, jos tarvitsee etsiä html tagia tai esimerkkiä tagin käytöstä.

http://www.w3schools.com/