Johdanto: Minulla on kaksi läppäriä, toisessa Ubuntu ja toisessa Windows. En ole viitsinyt hankkia toista LAN-kaapelia, joten yleensä W-kone on kaapelilla kiinni reitittimessä, ja U-kone WLAN-yhteydellä. Lisäksi minulla on HP:n LaserJet-printteri - ei sama kuin sinulla, mutta oletan että niillä on jotain yhteistä.
Ratkaisuehdotus: Minä en ole kokenut mitään tarvetta kytkeä tulostinta USB-kaapelilla reitittimeen suoraan, koska tulostus toimii tulostimen WLAN-yhteydellä hienosti ilmankin. Alussa luulin että mun pitää vaihtaa Win-kone käyttämään WLAN-yhteyttä LAN-yhteyden sijaan, mutta kun kerran unohdin tehdä sen, huomasin että tulostus sujui reitittimen kautta ihan sillään. Itse en tulostele niin paljon että hitaudella olisi mitään merkitystä.
Ainoa ero Ubuntun ja Windowsin välillä on se että Windows-koneelle asennetaan tulostimen mukana tullut softa, ja Ubuntu-koneella asennetaan Ubuntun sovellusvalikoimasta lisäpalikka hplip-gui (hplip on tulee Ubuntun mukana valmiiksi asennettuna), ja sitten kun asetuksia tehdään, se asentaa "Driver Plug-In"-laajennuksen.
Tosin minulla oli asennuksen kanssa vaikeuksia viimeksi. Aikaisemmin asennus on onnistunut ohjeen mukaan, mutta nyt tulostimen asennukseen kuuluva "Driver Plug-In" -osuus on mennyt solmuun, ja sen kanssa
jouduin tekemään asennuksen mutkan kautta.