Kirjoittaja Aihe: Radeon HD 4850, DVI->HDMI = äänet ulos mutta pieni probleema [RATKAISTU]  (Luettu 2088 kertaa)

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
UGH!

Eli tämmönen on koneessa kiinni:
Koodia: [Valitse]
01:00.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] RV770 [Radeon HD 4850]ja ropleema on tämmöinen:
Toisesta DVI:stä menee DVI-piuha 23"-näyttöön, kaikki ok. Toisesta DVI-lähdöstä on DVI->HDMI -adapterilla piuha 40"-telkkuun ja äänet menee sinne nätisti. Mutta kun tässä päivän mittaan on nautiskellu tuosta äänestä niin oon huomannu että ehkä noin minuutin välein tulee joko eräänlainen "pop" tai audio pikkusen "jumahtaa" tai vaimenee, kuitennii silleen että kun sen nyt on huomannu niin pikkasen häiritsee. Tuota kun tapahtuu windowsin puolella studiohommissa niin silloin on latenssit liian alhaalla tai jotain häikkää raudassa/setupissa.

Mutta niin, onko jollain infoa mistähän vois johtua?

P.S. Käytössä siis avoin ajuri ja 14.10 64bit ubuntu

EDIT: Mitä nyt oon testaillu ja katellu niin tää pienimuotoinen stutter ja pätkiminen liittyy vaan Kaffeineen, katon sen kautta telkkaria tommosella Anyseen perus-30 -boxilla. Mitä ihmettä..?
« Viimeksi muokattu: 19.02.15 - klo:17.02 kirjoittanut uhappo »
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Edistystä:
Oon siis jo varmaan viitisen vuotta katellu telkkaria 98% pelkästään Kaffeinen kautta, oon yrittäny muita (ME Tv, Myth, etc) saada toimimaan mutta jostain syystä en oo vaan osannu. Nyt sit eksyin tolle sivulle http://askubuntu.com/questions/20204/which-application-do-you-recommend-for-watching-tv-dvb
ja sain kuin sainkin ME Tv:n toimimaan, kaikki kanavat löytyy jne. Ja ei pätki ääni, tuntuu että kuvakii on parempi (valitsin video driveriksi opengl).

Tutkailen vielä tilannetta mutta kait tämän kohta voi laittaa jotennii ratkaistuksi, tosin se Kaffeinen ongelma ei oo poistunu. Mutta taidan tästä lähtien katella ton MT Tv:n kautta..
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Tää on turha, yks piuha oli siivouksessa nyrjähtäny paikaltaan.. Mutta onpahan noi toimivat kuvakaappaukset nyt esillä.


Ugh!

Kaikki on toiminu varsin hienosti tähän mennessä, mutta tänään yhtäkkiä äänet hävisivät synsteemistä! Tuli tossa joku tunti sit joku ubuntun ehdottama päivitys ja ihan kuin sen myötä ois hävinny äänet. Alsamixeri liitteenä, en muista mitä se näytti silloin kun toimi. Kaverina vielä sit toi perusäänivalikko, se on koko ajan näyttäny tuolta. Voihan hämmennys ja sekasorto..

« Viimeksi muokattu: 19.02.15 - klo:17.03 kirjoittanut uhappo »
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb