Kirjoittaja Aihe: Miten puretaan satoja .rar ja .zip paketteja kerralla [RATKAISTU]  (Luettu 2512 kertaa)

Aliengrey

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 539
    • Profiili
Onko siihen joku komentorivi loitsu.
« Viimeksi muokattu: 29.01.15 - klo:04.57 kirjoittanut Aliengrey »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miten puretaan satoja .rar ja .zip paketteja kerralla
« Vastaus #1 : 28.01.15 - klo:23.32 »
Muokkaus: Jahas. Olisi pitänyt tarkistaa, että kyllä se unzip osaa itsekin purkaa useita paketteja kerralla. Eli voit komentaa näin:
Koodia: [Valitse]
unzip '*.zip'Nuo hipsut ovat tärkeät, koska muuten komentotulkki laajentaa tuon *.zip-lauseen eikä unzip osaa käsitellä sitä enää oikein. Tuo siis purkaisi kaikki *.zip-päätteiset tiedostot. Ainakin mikäli unzip:n man-sivua on uskominen.
http://linux.die.net/man/1/unzip

Alla vanha viesti, jätän tähän luettavaksi, sillä sen sisältö voi olla jossain käytössä hyödyllistä.
Ainakin näin onnistunee:
Koodia: [Valitse]
ls *.zip |xargs -I{} unzip {}Eli suorittaa noita purkukomentoja (unzip) sen mukaan mitä tiedostoja on listattu (ls *.zip eli kaikki .zip-päätteiset tiedostot). Rar-tiedostojen purkaminen voi olla vaikeampaa, koska se on patentoitu, mutta joku unrar-ohjelma pitäisi pakettivarastoista löytyä. Käyttö samanlaista.
http://linux.die.net/man/1/xargs

PS. Itse pidän hyvänä tapana kirjoittaa aiheen (otsikon) sisältö myös viestiin. Vaikka se otsikko näkyykin kaikille, niin on selkeämpää, jos se olisi viestissäkin.
« Viimeksi muokattu: 28.01.15 - klo:23.37 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Aliengrey

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 539
    • Profiili
Vs: Miten puretaan satoja .rar ja .zip paketteja kerralla
« Vastaus #2 : 29.01.15 - klo:04.55 »
Tuo .rar purku onnistui komennolla:

Koodia: [Valitse]
for file in *.part01.rar; do unrar x ${file}; done;
Tarvittavat paketit ei ilmeisesti kuulu ubuntuun oletuksena mutta minä olin ne jo joskus asentanut. Kyseessä oli siis satoja .rar paketteja jotka oli tarkoitus purkaa yhteen hakemistoon.

Lainaus
PS. Itse pidän hyvänä tapana kirjoittaa aiheen (otsikon) sisältö myös viestiin. Vaikka se otsikko näkyykin kaikille, niin on selkeämpää, jos se olisi viestissäkin.

Samaa mieltä. Joskus vaan pääsee unohtumaan.
« Viimeksi muokattu: 29.01.15 - klo:04.59 kirjoittanut Aliengrey »

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Kyseessä siis oli yksi kansio, joka oli pakattu useaan pieneen yhtäsuureen osaan. Tuommoisen purku on kyllä onnistunut ihan kliikkaamalla sen ensimmäisen tiedoston päällä pura tai avannut sen pakkaustyökaluun.

Luultavasti komentoriviltäkin unrar ymmärtää, kun sen ensimmäisen käskee purkamaan.