Kirjoittaja Aihe: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1  (Luettu 6224 kertaa)

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Eli onko uudemmassa versiossa mitään sellaista jonka takia kannattaa riskeerata nykyinen kohtuullisen hyvä toimivuus? Tällä hetkellä Mint 17:ssa ihmetyttää nimenomaan joulukuun puolivälistä lähtien ollut päivitysten puuttuminen. Kolmisen viikkoa olen kokeillut vaihtaa mirroreita "nopeimpiin" mutta mitään oleellista muutosta ei ole tullut. En millään usko vanhasta kokemuksesta että päivitysten määrä olisi yht äkkiä radikaalista vähentynyt.
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #1 : 05.01.15 - klo:21.32 »
Itse asensin. Ei ongelmia.

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #2 : 06.01.15 - klo:11.55 »
Puhdas asennus vai upgrade?
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #3 : 06.01.15 - klo:12.45 »
Upgrade. En olisi jaksanut edes alkaa tekeen puhdasta asennusta kyseiseen koneeseen. Uskalsin itse tehdä päivityksen, koska pääsin siihen käsitykseen, että tuo sisältää lähinnä Cinnamoniin liittyviä päivityksiä. En nyt sano yhtään varmaksi, koska vilkaisin vain pikaisestsi ruutua päivityksen alkuvaiheilla, mutta päivityksen kokokin taisi olla vain tyyliin 180Mt tms.

Ainut ns. "ongelmapaikka" oli Grubin asetustiedossa, koska kokeilin huvikseni laittaa graafisemman grubin kyseiseen koneeseen ja päivitys alkoi kyseleen eroista, eli pidetäänkö vanha vai korvataanko paketissa alunperin olevalla. Grub ei ole muuttunut, eli vanhalla menin ja toimii ok.

En ihan varmaksi sano, mutta taisin päästä eroon ainoasta Cinnamonissa nähneestäni bugista. Eli jos Spotifyä pitänyt päällä ja kuunnellut musiikkia noin ehkä 4-6 tuntia putkeen, niin tekstit on häipyneet kaikista valikoista. Enää en ole huomannut tuota. Tosin tuo päivitys ei ole ollut koneella vielä pitkään ja tuon bugiin törmääminen ei ole ihan helppoa, mutta aina se on jotenkin kaatanut grafiikat (Intel GM965 Express) ennemmin (4h) tai myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 06.01.15 - klo:12.54 kirjoittanut qwertyy »

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #4 : 06.01.15 - klo:13.43 »
Minäkin päivitin tuohon 17.1:n päivitysten hallinnan kautta. Eipä tuo asennuksen aikana mistään urputtanut ja kaikki toimii mainiosti.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #5 : 06.01.15 - klo:14.58 »
Tuohan perustuu käsittääkseni Ubuntu 14.04:ään. Niin Mint 17 kuin 17.1, eli tuskin mitään järkyttävän suuria muutoksia noiden välillä on.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #6 : 06.01.15 - klo:19.13 »
Tuohan perustuu käsittääkseni Ubuntu 14.04:ään. Niin Mint 17 kuin 17.1, eli tuskin mitään järkyttävän suuria muutoksia noiden välillä on.
Jep, tuo ei muutu mihinkään.

http://linuxmint.com/rel_rebecca_cinnamon_whatsnew.php
Tuoltakin näkee että ei nyt mitään oikein hirmuisia muutoksia kuitenkaan tullut.

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #7 : 14.01.15 - klo:18.51 »
Löytyi melko tuore nettikirjoitus jossa Qianaa (17.0) käyttänyt kokeili Rebeccaa (17.1)  ja -  pettyi. Mitään varmaa hän ei osannut sanoa siitä miksi hänen HP-läppärissään sekä Windows 7 että Linux Mint 17.0 toimivat mutta Mint 17.1 toi mukanaan harmillisia konflikteja.

Juttu on luettavissa tästä:

http://www.dedoimedo.com/computers/linux-mint-rebecca.html

Hän ei suositellut Rebeccan asentamista vaan kehotti pysymään Qianassa. Ja niin päätin itsekin. Harmi vain että nyt joku saattaa saada kielteisen kuvan Mintistä jos tökkää samoihin ongelmiin kuin blogisti.

" What happened? I do not know. Maybe I was just being unlucky. Maybe my HP desktop sucks, and you should avoid Broadcom in Linux. But that's really a lame excuse, if you think about it, because both Qiana and Windows 7, resident on the internal hard disk, behave quite well. Which makes Rebecca a big disappointment.

I don't have a good way of glossing over the issues I've encountered during the preparation of this review. Mint 17.1 did not perform well in my tests. For a range of reasons, package management and desktop customizations were quite horrible, with crashes and hangs. Not acceptable. Then, there are a few other smaller issues that can and should be easily fixed. Overall, though, I can't recommend Rebecca. You'd better stay with Qiana. I will be doing some more testing in the future, for sure, but at the time being, you might skip this. Grade, 6/10.   "
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #8 : 15.01.15 - klo:16.27 »
Joo. Minuillakin on Rebecan aikana tullut kummallisia kaatumisia Tähän asti kaikki jumitukset on tapahtunut Chromella Netflixiä katsoessa. Ääni kuuluu, mutta kuva pysähtyy. Ainoastaan hiiren osoitin liikkuu, mutta mitään ei pysty tekemään.  En tiedä pääsisikö Ctrl+Alt terminaaliin, kun Alt nappula on tässä muutettu AltGr:ksi.

Voi olla, että nuo jumitukset aiheutui myös sähkökatkoista, joita oli viitisen peräkkäin ja joka kerta olin Netflixiä katsomassa. Noiden jälkeen kaatumiset alkoi, mutta tosin päivityksenkin tein vain joitain päiviä aiemmin. SSD levy käsittääkseni on herkempi korruptoitumaan sähkökatkoista.

d100a

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää ve, ja olen rsioon 17.1
« Vastaus #9 : 15.01.15 - klo:17.16 »
Itse olen muutaman päivän käyttänyt Rebekkaa ja olen ollut tyytyväinen, vaikka sain jumiin päiväksi hölmöilyn takia. Sekin ongelma hoitui nopeasti. Jotenkin tuntuma on vakaampi (jykevämpi) kuin alkuperäisessä 17.0 jakelussa.

Asensin ajuri managerissa uudet fglx ajurit Amd näytönohjaimelle, "toteuta" nappia painamalla.

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #10 : 25.01.15 - klo:20.41 »
Asensin myös toiseen läppäriin Ubun tilalle ja palaa kyllä hienosti sekä liukkaasti ainakin vielä!

Sitä piti kysyä että mikä tämän jakelun strategia on 17.1 osalta? Vastaako tämä ikään kuin Ubuntun 14.04.01 versiota eli Mint 17 suurempia päivityksiä sisältävä versio?!   
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #11 : 25.01.15 - klo:21.29 »
Sitä piti kysyä että mikä tämän jakelun strategia on 17.1 osalta? Vastaako tämä ikään kuin Ubuntun 14.04.01 versiota eli Mint 17 suurempia päivityksiä sisältävä versio?!
Käytännössä juuri tuo se on. Mint vain laittoi omat käyttöliittymäpäivitykset siihen ja käyttää siis .1 version tuoreempia ytimiä jne.

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #12 : 13.02.15 - klo:18.42 »
Päivitin kaikki Mint-osioni (Cinnamon, MATE ja KDE) versioon 17.1 ja toimivat mielestäni jouhevammin kuin versio 17. Itse asiassa yllätys minulle. Ja hyvin miellyttävä sellainen.  :P
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #13 : 14.02.15 - klo:13.36 »
Mitä tarkoittaa jouhevammin?Minulla on eri koneissa täällä Mint Qiana 17 ja Mint Cinnamon 17.1.Molemmat toimii hyvin.
Qiana 17 on erittäin nopea Dell pöytäkoneessani. Jos se olisi vielä nopeampi,en pysyisi enää itse vauhdissa mukana.Cinnamon 17.1 myös riittävän ripeä Toshiba läppärissä.
Yksi ongelma on.Cinnamon  17.1 Päivitykset ei tule automaattisesti.Ne pitää hakea kahden klikkauksen takaa.Mitenköhän saan  Cinnamon  17.1 tarjoamaan ne samoin kuin  Qiana täällä tekee?Olen jo yrittänyt monenlaista,mutta onnistumatta.





roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Vs: Kannattaako Mint 17 päivittää versioon 17.1
« Vastaus #14 : 15.02.15 - klo:12.16 »
Minä en tiedä mikä Mint MATE:n 17.0 versiossa oli mutta ajoittain sillä esim valikkojen käyttö tuntui tahmealta. Siksi päätin testata päivittämistä 17.1:een ja MATE:n osalta se toimii paremmin. Sen sijaan Cinnamonissa toimi sekä 17.0 että 17.1 hyvin. Eräs syy miksi olen oletusjärjestelmänä siirtymässä Cinnamoniin. Vielä versiossa 13 huomasin Cinnamonin ainakin omassa koneessani tuntuvan bugiselta.
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04