Yritin myös Matea ladata, mutta minne ihmeessä uusi Ubuntu laittaa latauksen kun ei anna edes valita paikkaa minne lataus asennetaan???. >Olen ollut 5vuotta todella tyytyväinen Ubuntu 10:xx< mutta tämä 14 versio on kyllä todella hankalaksi tehty...voisiko joku sanoa minne se Mate Lataantuu ja millä sen löytää 14version Ubuntusta...Kyllä taidan kääntää kelkkani muuhun kun Ubuntu14 feedbackiin...tuntuu senverran takkuamiselta, mitä tosiaan ei ollut 10versiossa laisinkaan, sain silloin kaikki toimimaan omin neuvoin.....Nyt tuntuu nöyryyttävältä vaivata ihmisiä ja kysellä.
----
Löysin Maten kun nyt vähän tajunuut 14version logiikkaa (kaikki pitää hakea haku toiminnalla) Miten luon levykuvan Matesta kun, kirjoita levylle ikkunassa "luo levykuva" on pimeenä??
Kokeilen mitä tahansa muuta linux versiota paitsi 14Ubuntua liian hankala kuten Win 8 olisi saanut suoraan sanottuna jäädä tekemättä, ei ole mitenkään edestyksillinen...anteeeksi kun sanon suoraan jonkun mielestä voi olla mainio...mutta vaatii täysin erilaista ajattelumallia kuin Ubuntu 10 käyttö
---
Neuvokaa vaan kuinka se levykuva saadaan tehtyä niin kokeilen tosiaan muita Linuxeja, Kiitos!!
Levykuvat kannattaa pistää tikulle. Itse teen
sudo dd if=levy.iso of=/dev/sdX
missä X on kirjoittettava tikku. Tikku ei saa olla liitettynä ja
kaikki tikun datat katoaa!!! Eli sudo umount /dev/sdX
ennen kirjoittamista. Firefoxin asetuksissa voi valita, kysytäänkö
minne ladataan - muuten lataukset menee oletuskansioon.
Itsellä LUbuntu htpc:ssä. Toisessa KDE ja TV:tä käytän näyttönä myös.
KDE siitä kiva, että muistaa avatut sovellukset eli työpöytä avautuu sellaisena
kun se oli sammuttaessa. Nyt päivitys KDE 14.4.3 versioon menossa.
Win8 hankala. Onneksi ei moista tarvitse käyttää...
Nyt olen ilman Windowsia kun Win7 ei suostunut asentumaan
Itse tykkään pistää datat omalle levylle tai levyille. /home kansion
asetukset usein hieman hankalia siirtää toiseen systeemiin. Usein
menettää jotain dataa. Uudelle asennukselle kannattaa ehdä aluksi
joku uusi käyttäjä, niin vanhat asetukset ei sotkeennu