Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Se File -valinta on kunkin kuvan yläreunan menussa erikseen. Mitään nappia ei kai missään ole tuolle toiminolle?Palauta Gimp oletusasetuksiinsa poistamalla sen asetushakemisto:Sulje Gimp ja komenna tämä (kopioi ja liitä päätteeseen)Koodia: [Valitse]rm -R ~/.gimp-2.6tuon asetuspiilohakemiston numerto vaihtelee Gimpin version mukaan, mutta sinun versiosi on tuo 2.6.Gimp luo uuden hakemiston tiedostoineen käynnistyessään.Mutta en siis ole varma onko tuota File -> Export As... vielä 2.6 versiossa, jos ei ole niin sitten File -> Save As... hoitaa saman asian.
rm -R ~/.gimp-2.6
Raimon ohjeen mukainen asetustiedoston poisto palautti Gimpin normaaliksi minullakin. Olin onnistunut sulkemaan sieltä pois valikoita, eikä minulla ollut aavistustakaan miten saan ne takaisin. Kiitos neuvosta!Muuten Gimp on kyllä melkoinen mysteeri, mutta minun on pakko käyttää sitä, koska Canon MG 3550 Linux ajurit tukevat skannauksessa vain Gimp:iä?!
Lainaus käyttäjältä: John Hilly - 24.11.14 - klo:20.08Muuten Gimp on kyllä melkoinen mysteeri, mutta minun on pakko käyttää sitä, koska Canon MG 3550 Linux ajurit tukevat skannauksessa vain Gimp:iä?!Tarjoaahan Canon oman ScanGear MP -ohjelmansa Linuxiin. Oletko asentanut sen? Käynnistyy päätteessä komennolla scangearmp, jos ei ilmesty ohjelmavalikkoon.
Muuten Gimp on kyllä melkoinen mysteeri, mutta minun on pakko käyttää sitä, koska Canon MG 3550 Linux ajurit tukevat skannauksessa vain Gimp:iä?!
Kyllä se asennettuna oli. Se aukeaa, kun menen Gimp:issä Tiedosto-> Luo-> ScanGear MP...
scangearmp
Kuvan muokkaukseen tarvitsen kai silti Gimp:iä?
Canon MG3550 Linux -ajurit tukevat suoraan vain Gimp:iä.