Hei ubuntu mestarit, nyt kun vihdoin pääsin kirjautumaan tänne, niin kyselisin tulostimen asennuksesta. Pöytäkoneestani hävisi jonnekin kokonaan tulostimet valikko, eli kun vasemmalta valikosta järjestelmätyökalut ja sieltä tulostimet, siitä ei tule mitään.Aiemmin sieltä löytyi yhdistetty tulostin mutta ei toiminut silloinkaan. Yhdistin tulostimen läppäriin jossa myös ubuntu, se tunnistaa tulostimen ja kun yrittää tulostaa näyttää vihreän väkäsen eli kaikki ok mutta ei suostu tulostukseen.
printer state Stopped unplugged or turned off, piuhat olen tarkistanut moneen kertaan ja takuulla on tulostin päällä, tulostin on sellainen monitoimi peli, se kyllä kopioi a nelosen, mutta ei inahdakkaan kun yritän tulostaa jotain, tulostimessa ei pala mitkään varoitusvalot vain merkkivalo että on päällä.
Sekavasti ehkä selitetty, mutta josko joku keksis ratkaisun. Heitänkö lubuntun pihalle vai tuon monitoimikoneen
Nii nää koneet on jotain 14,04 lubuntu ja tulostin HPdeskjet 1050 jos on apuja vian määrittelyyn.
Olen saanut ymmärtää, että linuxit tunnistaa aina itse tulostimet ilman mitään erityistä asennuslevykettä, onko näin?
Ratkaisu lisätarkennuksella lisätty otsikkoon. -- Timo