Kirjoittaja Aihe: Tietokoneen äänet stereoon bluetoothin kautta  (Luettu 2345 kertaa)

jarkai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Onko mahdollista  saada tietokoneen äänet stereolaitteisiin bluetoothin kautta ja minkälaisen laitehankinnan vaatisi? Kovin paljoa en ole valmis kuitenkaan sijoittamaan rahaa tuohon, mutta jos vain onnistuisi...

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Tietokoneen äänet stereoon bluetoothin kautta
« Vastaus #1 : 09.11.14 - klo:12.27 »
Kyllä tuo mahdollista on, mutta en kyllä halvoista laitteista tiedä mitään. Cambridge Audiolla on DAC-laitteita, joihin voi streamata BT-audiota. Tosin hintaluokka taitaa olla siellä 400-500€ paikkeilla. Luotettavin eikä ajureista mitenkään riippuvainen vaihtoehto voisi olla suomalaisen Pebble Audion laitteet. Tosin nekään ei ole kyllä mitään ilmaisia, mutta heillä on RCA2RCA langattomia linkkejä. Hinta taitaa olla siellä 200€ paikkeilla?

Tai tiedän halvoista laitteista sen, että mitä paria todella halpaa ratkaisua olen jossain kuullut, niin itse olisin heittänyt roskikseen koko värkit. Järkyttävää taustahuminaa, äänenlaadussa aivan hirvittävä ero kaapeleihin, kantomatka ilmeisesti aivan onneton jne. kyseisten laitteiden malleja en edes halunnut tietää. En pidä itseäni minään hifistinä, mutta tuttavat joilla laitteet oli, eivätkä välitä äänenlaadusta käytännössä lainkaan mitään ja he kuitenkin itse tyrmäsivät myös laitteet onnettomiksi.
« Viimeksi muokattu: 09.11.14 - klo:12.30 kirjoittanut qwertyy »

jarkai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: Tietokoneen äänet stereoon bluetoothin kautta
« Vastaus #2 : 17.11.14 - klo:16.00 »
OK, piuhalla mennään sitten. Kiitos tiedoista.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2952
    • Profiili
Vs: Tietokoneen äänet stereoon bluetoothin kautta
« Vastaus #3 : 17.11.14 - klo:16.07 »
OK, piuhalla mennään sitten. Kiitos tiedoista.

Siinäkin suosittelisin valokuitua (toslink), jolloin ei tarvitse säätää huminan takia.

DonJuha

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Tietokoneen äänet stereoon bluetoothin kautta
« Vastaus #4 : 17.11.14 - klo:22.03 »
Itse ostin tällaisen: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/41528/dqnxn/ProCaster-Bluetooth-Audio-Receiver-BT-02-NFC-langaton-Blueto, jonka kautta ainakin Jollasta siirtyy äänet stereoihin kivuttomasti. Läppärillä en ole päässyt kokeilemaan, kun Bluetooth ei tällä hetkellä toimi ollenkaan.