Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Puppy Linux ja Huawei e160 -usbtikku pitäisi saada toimimaan  (Luettu 2105 kertaa)

teele

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
    • Profiili
Hain puppy 5.7 :n ja laitoin sen tikulle. Muuten näyttää hienolta, mutta Huawei e160 tunnistuu levyasemaksi.

Miten sen saisi tunnistumaan nettitikuksi, kävsikö esim. Ubuntun Modemmanager, jos sen onnistuu
löytämään Puppyyn?

Sitten on kai joku "perus"tapa saada nettitikkuyhteys, ppp liittyi siihen muistaakseni jotenkin, mutta tästä en ole nähnyt palstoilla ohjeistusta. Komentorivivaihtoehtokin olisi ihan hyvä, jos sillä saa netin toimimaan.

teele
« Viimeksi muokattu: 17.08.14 - klo:14.02 kirjoittanut teele »

Aatos Rapula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Hain puppy 5.7 :n ja laitoin sen tikulle. Muuten näyttää hienolta, mutta Huawei e160 tunnistuu levyasemaksi.

Miten sen saisi tunnistumaan nettitikuksi, kävsikö esim. Ubuntun Modemmanager, jos sen onnistuu
löytämään Puppyyn?
Puppy-linuxista en tiedä juuri mitään, mutta usb-modeswitch olis avainsana tässä asiassa.

Lainaus
Sitten on kai joku "perus"tapa saada nettitikkuyhteys, ppp liittyi siihen muistaakseni jotenkin, mutta tästä en ole nähnyt palstoilla ohjeistusta. Komentorivivaihtoehtokin olisi ihan hyvä, jos sillä saa netin toimimaan.
Wvdial olisi tällainen ohjelma.
http://linux.fi/wiki/Wvdial
Debian - Jessie - xfce

teele

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
    • Profiili

Kiitos vihjeistä, niiden avulla kooklaamalla löysin tällaiset oheet

4. PGPRS MODEM SETUP -dialogin kohdassa "detected devices" pitäisi nyt näkyä mm. /dev/ttyUSB0. Jos näkyy, niin kirjoita asetuksiin
- Serial Modem Device File: /dev/ttyUSB0
- APN: internet.saunalahti
- Username:
- Password:
- Phone Number: *99***1#
- PIN:

Saunalahden oletus-PIN on 0000, mutta sen olin itse aiemmin poistanut käytöstä. Kohtiin Username ja Password tulee VÄLILYÖNTI.

ÄLÄ TEE KIRJOITUSVIRHEITÄ, sillä ainakaan minä en enää saa tuota dialogia auki. Kai ne asetukset jossain tekstitiedostossa ovat, kun vain löytäisi...


Tämä on vain se osa oheista, joka riitti oman Puppyni Huawei e160 yhteyden saamiseksi. Linkissä on vielä lisää ohjeita,mutta osaa niistä tarvitaan varmaankin vain vanhempien Puppyjen kanssa

Ohjeet olivat osoiteessa

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8119628

teele