Kirjoittaja Aihe: Oikoluku Thunderbird-sähköpostiohjelmaan?[Ratkaistu]  (Luettu 1831 kertaa)

rikonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
  • Linux for ever
    • Profiili
Thunderbirdille (31.0) ei näytä löytyvän lisäosaa oikolukua varten. Koska sellainen on aiemmin ollut tarjolla, niin löytyisikö porukkaa jonka kanssa päivittäisi sen? Voin hoitaa osan tarvittavista käännöksistä.

https://addons.mozilla.org/fi/thunderbird/addon/finnish-spellchecker/
« Viimeksi muokattu: 13.08.14 - klo:23.10 kirjoittanut rikonen »
Be curious and open minded. Be positive.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Oikoluku Thunderbird-sähköpostiohjelmaan?
« Vastaus #1 : 13.08.14 - klo:16.42 »
Kyllä Voikko on saatavilla ja tulee asennuksessa ihan automaattisesti. Minulle tuli.

Ongelma on se että työkalupalkin valikossa suomenkieli ei näy. Sen saa kuitenkin päälle kun viestin tekstiosassa klikkaa hiiren kakkosnäppäimellä ja valitsee sieltä kontekstimenusta suomenkielen. Firefoxissa on samantapainen tilanne.

Kappas vaan, minulla on käytössä lisäosa Dictionary Switcher (sekä TB:n että FF:n kanssa) jolla valitsen sanaston, joten en edes tiedä/muista miten se valitaan ilman tuota lisäosaa.

rikonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
  • Linux for ever
    • Profiili
Vs: Oikoluku Thunderbird-sähköpostiohjelmaan?
« Vastaus #2 : 13.08.14 - klo:23.09 »
Kyllä Voikko on saatavilla ja tulee asennuksessa ihan automaattisesti. Minulle tuli.

Ongelma on se että työkalupalkin valikossa suomenkieli ei näy. Sen saa kuitenkin päälle kun viestin tekstiosassa klikkaa hiiren kakkosnäppäimellä ja valitsee sieltä kontekstimenusta suomenkielen. Firefoxissa on samantapainen tilanne.
Kiitos neuvosta, kyllä se sieltä löytyi kun osasi etsiä :o

Lainaus
Kappas vaan, minulla on käytössä lisäosa Dictionary Switcher (sekä TB:n että FF:n kanssa) jolla valitsen sanaston, joten en edes tiedä/muista miten se valitaan ilman tuota lisäosaa.
Mielestäni oikoluku on toiminut FF:ssä kohtuullisen hyvin ilman lisäosaa, tarvitsee katsoa josko siitä on mitään hyötyä.

Suurkiitos avusta, oikoluku helpottaa paljon tumpelon elämää ;D
Be curious and open minded. Be positive.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Oikoluku Thunderbird-sähköpostiohjelmaan?[Ratkaistu]
« Vastaus #3 : 13.08.14 - klo:23.14 »
Silloin kun sen lisäosan asensin, siitä oli hyötyä, kun ei tarvinnut kieltä asetella. Se osasi aika hyvin arvata mitä kieltä haluaa käyttää. Mutta sitten lisäosan ja Voikon rajapinnassa tapahtui jotain, ja suomi putosi pois niistä kielistä jonka lisäosa osaa arvata. Oikeastaan voisin itsekin ottaa koko lisäosan pois, jos kerran kielen valinta onnistuu ilmankin - kiitos siitä tiedosta. Olen unohtanut miksi sen lisäosan asensin.