Kirjoittaja Aihe: 14.04 skriptin käynnistäminen (Ratkaistu)  (Luettu 1707 kertaa)

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
14.04 skriptin käynnistäminen (Ratkaistu)
« : 08.08.14 - klo:17.20 »
Vanha kone päätyi kierrätykseen ja asensin tähän uuteen 14.04 xubuntun. Koen monen asian huonontuneen 12.04 xubuntuun verrattuna, mutta eiköhän tämän kanssa opi elämään ;)

Yksi "huononnus" johon en vielä ole keksinyt ratkaisua, on bash-skriptin käynnistys.
12.04 ja vanhemmissa buntuissa skripti-tiedoston avaaminen sai aikaan dialogin jossa sai valita miten skripti käynnistetään. Tuoreessa xubuntussani skripti-tiedosto  avautuu tekstieditoriin kyselemättä mitään. Olen käynyt läpi kaikenlaisia asetuksia ja valikoita, mutta toimivaa ratkaisua ei ole osunut silmään. Googleenkaan en ilmeisesti osannut löytää oikeita hakusanoja.

Luulisin kyllä että jokunen muukin ihminen tarvitsee skriptejä 14.04:ssä, joten jos joku viitsisi kertoa minullekin miten temppu tehdään.
« Viimeksi muokattu: 08.08.14 - klo:19.06 kirjoittanut motalb »

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: 14.04 skriptin käynnistäminen
« Vastaus #1 : 08.08.14 - klo:17.28 »
Skripti tarvitsee suoritusoikeuden. Oletko antanut sille sellaisen?

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: 14.04 skriptin käynnistäminen
« Vastaus #2 : 08.08.14 - klo:17.39 »
Juu, "Salli tiedoston suoritus ohjelmana"-täppä on valittu :)
On riittänyt ennen, mutta ei nyt.

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: 14.04 skriptin käynnistäminen
« Vastaus #3 : 08.08.14 - klo:19.06 »
Ratkesipa lopulta tämäkin hyvin yksinkertaisesti ::)

Olen vanhasta muistista määrittänyt oletustiedostoselaimeksi Nautiluksen (joka sekin on huonontunut).
Vaikka mielestäni olen senkin vähäisiä asetuksia moneen kertaan katsellut, niin vasta nyt hoksasin suoritettavien tekstitiedostojen asetukset, josta löytyi perinteinen kyselyasetus.
Täytyy vissiin käydä silmälääkärillä uusimassa lasit, kun ei selvää asetusta meinaa huomata.