Kirjoittaja Aihe: Peruskysymyksiä Deluge ja Oletusohjelma  (Luettu 1634 kertaa)

onsese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
    • Profiili
Peruskysymyksiä Deluge ja Oletusohjelma
« : 18.06.14 - klo:15.02 »
Miten voin poistaa Delugen ? Sovellusluettelo näyttää ettei asennettu joten sitä kautta ei onnistu. Myös päätteen autopurge antaa saman tuloksen.
Jollei poisto onnistu, miten voin vaihtaa oletusohjelmaksi Transmission- ohjelman ? Olen käyttänyt ubuntua hyvän aikaa, mutta oletusohjelman vaihto tuntuu olevan edelleen yksi sen ärsyttävimmistä heikkouksista.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16250
    • Profiili
Vs: Peruskysymyksiä Deluge ja Oletusohjelma
« Vastaus #1 : 18.06.14 - klo:15.20 »
Miten voin poistaa Delugen ? Sovellusluettelo näyttää ettei asennettu joten sitä kautta ei onnistu. Myös
päätteen autopurge antaa saman tuloksen.

Paketti deluge-gtk taitaa olla vielä asennettuna. Löytyy sovellusvalikoiman hakutoiminnolla tai poista päätteessä komennolla:

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get purge deluge-gtk
Voit myös etsiä Synapticilla tai dpkg:llä kaikki asennetut paketit, joiden nimessä on merkkijono deluge:

Koodia: [Valitse]
dpkg -l "*deluge*"

Jollei poisto onnistu, miten voin vaihtaa oletusohjelmaksi Transmission- ohjelman ? Olen käyttänyt ubuntua hyvän aikaa, mutta oletusohjelman vaihto tuntuu olevan edelleen yksi sen ärsyttävimmistä heikkouksista.

Minulla ei ole ollut koskaan ongelmia oletussovellusten vaihtamisessa. Mene tiedostoselaimella hakemistoon, jossa on joku .torrent-tiedosto ja paina sen kohdalla hiiren oikeaa. Valitse avautuvasta valikosta Ominaisuudet ja sitten välilehti Avaa sovelluksella. Siellä voit valita haluamasi oletusohjelman.