Kirjoittaja Aihe: Scandit katoavat 14.04  (Luettu 1461 kertaa)

Seppo Jyrkinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Scandit katoavat 14.04
« : 14.05.14 - klo:08.35 »
Ubuntu 14.04 LTS ja LibreOffice. Pari kertaa on viikon sisään käynyt, että ä-kirjaimen asemesta Libressä tulee heittomerkkiä muistuttava täplä. Tuli vastaan, kun siirryin selaimesta Libreen.
 
Ongelma ei katoa sillä, että sammuttaa Libren vaan vasta koneen boottauksen jälkeen. Jälkeenpäin tuli mieleen, että mahtoiko näppis vaihtaa englanninkieliseksi omia aikojaan. Systemaattisesti en ole päässyt testaamaan.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Scandit katoavat 14.04
« Vastaus #1 : 14.05.14 - klo:10.24 »
Mulla tekee samaa, mutta yleisesti, ei liittyen officeen.

Työpöytänä on gnome. Kun mulla alkaa tulemaan enkkunäppiksen merkkejä, ylhäällä on edelleen FI, mutta vaihtaminen EN ja sitten takaisin FI korjaa ongelman enkä joudu boottailemaan. Tätä käy mulla säännöllisen satunnaisesti muutamia kertoja päivässä. Vähän kiusallista, mutten ole jaksanut alkaa tutkimaan missä vika.

Kone siis 13.10:stä päivitetty 14.04 ja gnome-shell.

Seppo Jyrkinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Vs: Scandit katoavat 14.04
« Vastaus #2 : 14.05.14 - klo:13.00 »
Yläpalkkia en muista katsoneeni; ongelma ilmenee harvakseltaan. Minullakin on Gnome, Ubuntun asensin "puhtaalle pöydälle".

Mahtaisiko tähän liittyä se, että LibreOfficen oikeinkirjoitus on satunnaisesti takunnut. Eilen se oli kadottanut kielivalinnoista brittienglannin ja kun asensin sen, niin taisin saada italiankielen lyhytaikaisesti kaupan päälle.

jeepster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
    • Juhani Kellosalon kotisivut
Vs: Scandit katoavat 14.04
« Vastaus #3 : 15.05.14 - klo:21.33 »
Minulla oli sama ongelma. Yläpalkista piti käydä vahvistamassa näppäimistöksi suomalainen, vaikka kuvakkeessa oli Fi. En enää muista, mistä löysin neuvon, mutta ongelma katosi, kun Tekstisyötteen asetuksista poistin englannin (poisto ei yksistään riittänyt) ja ajoin päätekomennon:

sudo dpkg-reconfigure xkb-data

T. JK