Kirjoittaja Aihe: Edgy Eft (Ubuntu 6.10) & GNOME 2.16 Features  (Luettu 9126 kertaa)

moonstone

  • Vieras
Re: Edgy Eft (Ubuntu 6.10) & GNOME 2.16 Features
« Vastaus #20 : 19.08.06 - klo:20.47 »
yast on kyllä sikäli hyvä, että siitä pystyy samaa kautta säätämään aika montaakin asiaa, mutta... ainakin kun minä viimeeksi SUSEa käytin, niin yast oli ikävän hidas, samoja konffeja ei voinut säätää käsin ja yastilla ja kolmannen osapuolten pakettivarastot olivat pakollisia ihna perussoftankin kanssa :( toivottavasti tilanne on parantunut ja paranee edelleen tämän opensusen myötä.

Joo hiukan ohi aiheesta, mutta nyt postaan Opensusella.. Fontit ovat aivan hirveät (vaikkakin samat mitä ubuntussa??) YaST on ihan helkkarin hidas, pakettivarastojen lisääminen kestää 15minuuttia... hidas, jumii ja ottaa päähän.

Järkyttävää oli nämä fontit. Miten se on mahdollista, että samat fontit (Sans ja monospace) näyttää rumalta opensusessa ja hyvältä ubuntussa?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Edgy Eft (Ubuntu 6.10) & GNOME 2.16 Features
« Vastaus #21 : 19.08.06 - klo:20.52 »
YaST on ihan helkkarin hidas, pakettivarastojen lisääminen kestää 15minuuttia... hidas, jumii ja ottaa päähän.

kuulostaa kyllä tutulta :(

Järkyttävää oli nämä fontit. Miten se on mahdollista, että samat fontit (Sans ja monospace) näyttää rumalta opensusessa ja hyvältä ubuntussa?

Sans ja monospace eivät ole oikeita fontteja vaan määrittelevät fontin tyypin ja ne mappautuvat joiksikin oikeiksi järjestelmästä riippuen. äkkiseltään tulee mieleen, että ne ehkä mappautuisivat eri tavalla ubuntussa ja susessa. ubuntu taitaa käyttää oletuksena bitstreamin vera fontteja.

[edit]
olen minä tätä täällä joskus selitellyt, mutta pistetään tähän lyhyesti. siis serif tarkoittaa niitä pieniä väkäsiä siellä kirjanten päissä (mm. times) jotka helpottavat kirjainten hahmottamista paperille tulostetusta tekstistä ja sitä käytetäänkin yleensä printeissä leipätekstissä.

sans puolsetaan tarkoittaa 'ilman' ja onkin lyhenne sans serif:stä joten ne ovat päätteettömiä fontteja (esim. arial, helvetica) ja niitä käytetään yleensä otsikoissa ja ruudulla (josta niitä on helpompi lukea).

monospace taas tarkoittaa fonteja joissa jokainen fontin kirjain vie leveyssuunnassa yhtä paljon tilaa. näitä fontteja käytetään yleensä koodiesimerkeissä ym. ascii-artiin ne ovat tietty myös pakollisia ;)
« Viimeksi muokattu: 19.08.06 - klo:20.58 kirjoittanut janne »
Janne

Qwerty

  • Vieras
Re: Edgy Eft (Ubuntu 6.10) & GNOME 2.16 Features
« Vastaus #22 : 27.08.06 - klo:14.03 »
Täällä voi ihmetellä Edgyn tulevia graafisia muutoksia:
https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Specs/EdgyArtworkPlan/Produce/Incoming/

Noh, näköjään ruskea säilyy edelleenkin. Itse nyt en innostunut erityisemmin uusista
kohennuksista, mutta saa nyt sitten nähdä miten toimii käytännössä...

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Edgy Eft (Ubuntu 6.10) & GNOME 2.16 Features
« Vastaus #23 : 27.08.06 - klo:15.45 »
Täällä voi ihmetellä Edgyn tulevia graafisia muutoksia:
https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Specs/EdgyArtworkPlan/Produce/Incoming/

Noh, näköjään ruskea säilyy edelleenkin. Itse nyt en innostunut erityisemmin uusista
kohennuksista, mutta saa nyt sitten nähdä miten toimii käytännössä...

Liian kiiltävää. :(

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Edgy Eft (Ubuntu 6.10) & GNOME 2.16 Features
« Vastaus #24 : 27.08.06 - klo:18.03 »
PAljon parempi kuin nykynen nuhjuinen loggausruutu!

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Edgy Eft (Ubuntu 6.10) & GNOME 2.16 Features
« Vastaus #25 : 27.08.06 - klo:18.21 »
Saakos tuota Edgyn teemaa (huom pelkkää teemaa) jotenkin helposti asennettua Dapperiin?
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

moonstone

  • Vieras
Re: Edgy Eft (Ubuntu 6.10) & GNOME 2.16 Features
« Vastaus #26 : 27.08.06 - klo:18.23 »
Tekisivät nyt samalla sellaisen käyttäjävalinta-teemankin... sellainen puuttuu vielä.

Qwerty

  • Vieras
Re: Edgy Eft (Ubuntu 6.10) & GNOME 2.16 Features
« Vastaus #27 : 06.09.06 - klo:08.59 »
A first look at GNOME 2.16

Totem saa paljon valitusta, mutta pakko myöntää että itse itseasiassa pidän Totemista. Etenkin sen
yksinkertaisuudesta. Toki paljon ongelmia, kuten juuri artikkelissa mainitut tekstitykset. Integrointi
selaimeen ei kovinkaan erinomainen edelleenkään, mihin toivottavasti tulisi seuraavassa versiossa
parannusta.

Uudet Tango-kuvakkeet itseasiassa ihan ok. En olisi uskonut, että koskaan sanoisin noin, mutta
käytössä näyttävät ihan hyviltä. Kansiot kyllä ankeahkot, mutta istuu mielestäni hyvin esimerkiksi
MurrinaCappuccino teemaan (huuh, ja vihdoinkin Desktop-ikoni näyttää hyvältä).

Nooh, vaikuttaa ihan hyvältä julkaisulta. Nopeutta ja parannusta Nautiluksessa oikeastaan parhaat
parannukset minun kannalta.
« Viimeksi muokattu: 06.09.06 - klo:09.41 kirjoittanut Qwerty »