Kirjoittaja Aihe: Sama tulostin sekä Ubuntun että Windowsin käskyistä?  (Luettu 1293 kertaa)

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Käytössäni oleva Vista alkoi enenevässä määrin tökkimään netin kanssa.
Liityin Ubuntu-rintamaan tammikuun lopulla ja otin ensin harjoitteluun Ubuntu 13.10;n asennuksen. Sitä järjestelmää sitten asentelin, poistin ja asentelin sekä DVD:ltä että tikulta kokemuksien saamiseksi.
Harjoittelin myös terminaalin käyttöä.

Kun sitten 14.04LTS ilmestyi, niin asensin sen kahdella koneelle ja poistin 13.10:t. Nyt olen saanut TV:n näkymään ja tietoisuuteni järjestelmän suhteen räjähti, kun ymmärsin asentaa ClassiMenuIndicatorin!

Ubuntu on toiminut hienosti tähän saakka.

Vanha skannarini toimii, mutta vanhaa tulostinta en ole onnistunut asentamaan. Tulostin lienee uusittava, mutta osaisipa ostaa sitten sopivan tilalle. Siinä pulma.

Lienee mahdoton ajatus, että kotiverkossa voisi toimia sama tulostin sekä Ubuntun että Windowsin käskyistä? Jostain täytyy siis luopua.
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Sama tulostin sekä Ubuntun että Windowsin käskyistä?
« Vastaus #1 : 26.04.14 - klo:17.30 »
Vanha skannarini toimii, mutta vanhaa tulostinta en ole onnistunut asentamaan. Tulostin lienee uusittava, mutta osaisipa ostaa sitten sopivan tilalle. Siinä pulma.

HP:llä on laaja avoin tuki. Varmuuden vuoksi voit vielä tarkistaa netistä, että malli on tuettu: http://hplipopensource.com/hplip-web/supported_devices/index.html

Itse ostaisin käytetyn yritystason laitteen, jossa on isommat ja halvemmat mustesäiliöt kuin kuluttajamalleissa. Valokuvatulostusta varten malli kannattaa valita tarkemmin vertailuja ja käyttäjien kokemuksia lukemalla.

Lienee mahdoton ajatus, että kotiverkossa voisi toimia sama tulostin sekä Ubuntun että Windowsin käskyistä? Jostain täytyy siis luopua.

Ei ole lainkaan mahdotonta, jos tulostin on kytketty koneeseen, joka on yleensä päällä, tai jos tulostimessa itsessään on wlan tai ethernet-liitäntä.
« Viimeksi muokattu: 26.04.14 - klo:17.34 kirjoittanut nm »

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2951
    • Profiili
Sama tulostin sekä Ubuntun että Windowsin käskyistä?
« Vastaus #2 : 26.04.14 - klo:18.04 »
Vanha skannarini toimii, mutta vanhaa tulostinta en ole onnistunut asentamaan. Tulostin lienee uusittava, mutta osaisipa ostaa sitten sopivan tilalle. Siinä pulma.

HP:llä on laaja avoin tuki. Varmuuden vuoksi voit vielä tarkistaa netistä, että malli on tuettu: http://hplipopensource.com/hplip-web/supported_devices/index.html

Itse tykkään enemmän Brotherista. Brother on varsin turvallinen ostos, mikäli varmistaa, että tulostin taitaa BRScriptin.

Kaikkein paras ostos on PostScript-tulostin. Hivenen hintavampia, mutta toimii varmasti.
PostSript-tulostimia löytyy monilta valmistajilta Esim. HP, Epson.
Ne ovat yleensä hivenen kalliimpia, mutta kestävämpiä niin musteiden kuin koneistonkin suhteen.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Sama tulostin sekä Ubuntun että Windowsin käskyistä?
« Vastaus #3 : 26.04.14 - klo:18.53 »
Itse tykkään enemmän Brotherista. Brother on varsin turvallinen ostos, mikäli varmistaa, että tulostin taitaa BRScriptin.

Brotherin ongelma on sama kuin useimmilla valmistajilla, eli osa ajurista on suljettua koodia. Tällöin tulostinta voi olla vaikea saada toimimaan kaikilla jakeluilla ja eri prosessoriarkkitehtuureilla.

HP on tietääkseni ainoa valmistaja, joka kehittää itse avoimet ajurit tulostimilleen ja suurimmalla osalla malleista ei tarvita suljettuja binääripalikoita. Jos tällainen esimerkillinen tuki ei kallista vaakaa HP:n puolelle, minkä tahansa valmistajan PostScript-verkkotulostin on ihan hyvä vaihtoehto.