Kirjoittaja Aihe: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin  (Luettu 7314 kertaa)

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Mistäköhän johtuu että jos katkaisen netin/se katkeaa kesken käyttöä niin yhdistääkseni uudelleen minun pitää aina käynnistää kone uudestaan, muu ei auta vaikka klikkailisin mitä. Tämä on tosi ikävää. Minulla siis uusin Xubuntu ja Saunalahti mobiililaajakaista Huawei-tikulla.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #1 : 07.03.14 - klo:20.27 »
Itse tullut Saunalahden prepaid tikkua käyteltyä läppärin kanssa mökkireissuilla, ainakin siinä toimii (joskus) se kikka, että otat tikun irti koneesta ja pistät takaisin ja odotat hetken. Käyttiksenä Ubuntu 12.04.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #2 : 07.03.14 - klo:20.41 »
Sain toimimaan, mutta ei aina viitsisi tehdä tuota, toivottavasti löytyisi keino millä tuon saisi pysyvästi toimimaan. Eikä tuo ole prepaid... Kiitos avusta. :)

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4165
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #3 : 07.03.14 - klo:21.01 »
Sain toimimaan, mutta ei aina viitsisi tehdä tuota, toivottavasti löytyisi keino millä tuon saisi pysyvästi toimimaan. Eikä tuo ole prepaid... Kiitos avusta. :)
Miksi se netti pitää katkaista kesken kaiken? Ei normaalista netistä tule lisäkustannuksia vaikka se on aina auki kun konekin on.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #4 : 07.03.14 - klo:21.10 »
No jos vaikka esim. kone menee lepotilaan.

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #5 : 07.03.14 - klo:21.41 »
Sellaista voisi kokeilla että katkaisee sen yhteyden ihan vartavasten ennen kuin kone menee lepotilaan. Vai tuleeko ongelma silloinkin?

Katso onko jossain (mitä verkonhallintaa käytätkään) joku nappula mistä saa mobiililaajakaistan pois käytöstä universaalisti. Sen räplääminen on joskus auttanut mulla kun noiden ongelmien kanssa aikanaan painin.
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #6 : 08.03.14 - klo:14.02 »
Voiko tämä vaikuttaa itse netin käyttöön eli ovatko esim. lataamani kuvat yhtä laadukkaita kuin esim. kiinteällä yhteydellä ladatut?
« Viimeksi muokattu: 08.03.14 - klo:14.04 kirjoittanut Lups »

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #7 : 08.03.14 - klo:15.02 »
Nyt ei suostu yhdistämään ollenkaan ellen revi tikkua koko ajan irti, käynnistäminen uudestaan ei enää auta. Onko mitään tehtävissä? Onnistuisikohan asetuksia säätelemällä? Auttaisikohan se että laitan asetuksista "yhdistä automaattisesti"?
« Viimeksi muokattu: 08.03.14 - klo:16.09 kirjoittanut Lups »

L.General

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
  • When you are going thru hell, don't stop.
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #8 : 08.03.14 - klo:16.55 »
Samaa nämä nettitikut tekee windowsissakin monesti. Windowsilla se antaa ilmoituksen että irroita tikku ja kytke uudelleen. Tikku ilmeisesti menee virransäästötilaan, eikä palaudu käyttöön irroittamatta. Kannattaa kokeilla tätä sovellusta virransäästötilan estämiseksi. https://www.jyketek.fi/tuotteet/ohjelmistot/mobile-broadband-booster/esittely.html
Jos sekään ei auta, vika on jossain muussa.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #9 : 08.03.14 - klo:17.11 »
Miten tuon saa asennettua, olen vähän untuvikko.  ??? Käytätkö itse tuota? Eihän tuosta varmasti tule mitään kakkaa koneelle, oon aika varovainen noiden ohjelmien kanssa.
« Viimeksi muokattu: 08.03.14 - klo:17.38 kirjoittanut Lups »

L.General

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
  • When you are going thru hell, don't stop.
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #10 : 08.03.14 - klo:18.01 »
Käytän itse tuota, aina kun on ongelmia. Yhteys pysyy käynnissä paljon paremmin.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=41196.0
Tuossa ketjussa on lisää aiheesta.

Pura vain pakkaus ja anna mbb-nimiselle ohjelmalle suoritusoikeudet. Klikkaa hiiren vasenta nappia kuvakkeen päällä, ja ominaisuuksista valitset että tiedosto on suoritettava. Minulla lähti sen jälkeen tuplaklikkaamalla käyntiin.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #11 : 08.03.14 - klo:20.42 »
Ei onnistunut, antaa vain sammuttaa kerran ja yhdistää sen jälkeen mutta jos jätän esim. yöksi pois päältä niin aamulla netti ei toimi. Muita vinkkejä mitä voisin tehdä? Ja sitten askarruttaa seuraava:

Voiko tämä vaikuttaa itse netin käyttöön eli ovatko esim. lataamani kuvat yhtä laadukkaita kuin esim. kiinteällä yhteydellä ladatut?

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #12 : 08.03.14 - klo:20.56 »
Voiko tämä vaikuttaa itse netin käyttöön eli ovatko esim. lataamani kuvat yhtä laadukkaita kuin esim. kiinteällä yhteydellä ladatut?

Ei vaikuta pätkääkään, yleensäkin jotkut streamauspalvelut korkeintaan tiputtavat laatua jos on automaattiasetukset päällä ja yhteysnopeus huono.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Storck

  • Vieras
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #13 : 08.03.14 - klo:22.58 »
Jospa Lups rauhoitut ja lopetat saman ongelman syytämisen moneen paikkaan ja uusien aloituksia.

Keskustele tässä kaikki mokkulasi ongelmat.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #14 : 08.03.14 - klo:23.02 »
Anteeksi, hätäilin taas.

Voisiko joku vähän selventää miten mokkula resetoidaan, kun olen aika untuvikko. Ongelmana siis tuo sama ettei Huawei nettitikku yhdistä vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa. Pitäisikö resetoinnin auttaa?

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #15 : 08.03.14 - klo:23.19 »
Sillähän se resetoituu, jos sen ottaa irti koneesta. Ei siinä käsittääkseni sim-korttia kummempaa säilyvää massamuistia ole.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #16 : 08.03.14 - klo:23.23 »
Osaatko sanoa mikä siinä voi mätätä kun se tosiaan toimii vain irti ja takas-systeemillä, aina käynnistäessä pitää säätää hirveesti eikä välttämättä silti toimi kunnolla.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #17 : 08.03.14 - klo:23.58 »
No en oikeastaan. Omassa läppärissä tuntui olevan vähän kausiluontoista. Viime syksynä kun mökillä oleili koko ajan yhteys krenkkasi ja mokkula vaati irti ja takaisin pelleilyä, eikä aina lähtenyt toimimaan silläkään. Helmikuussa kun viikon käyttelin sitä, niin ei tarvinnut moista kertaakaan. Itse en muuten sitä yhteyttä turhaan katko, ja Ubuntu muutenkin buuttaa niin nopsaan, etten lepotilaa yms. käytä vaan sammutan koneen kunnolla silloin kun ei sitä tarvitse vähään aikaan.  Se on se ja sama jos menee 30 s kauemmin työpöydälle tai ei. 


Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #18 : 09.03.14 - klo:00.02 »
Ja se pätkivä yhteys ei aiheuta ongelmia missään toimessa? Jos ei, niin kyllä sen ylimääräisen räpläämisen sitten jotenkin kestää.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Saunalahti mobiililaajakaista ei yhdistä kunnolla nettiin
« Vastaus #19 : 09.03.14 - klo:00.05 »
No minun täytyy sanoa, että aiheuttaahan se, mutta se pätkiminen nyt tuntuu olevan mokkuloiden ominaisuus. Vasta viimeaikoina nähnyt sellaisia mitkä ei näytä pätkivän, ts. sellainen koneesta erillään oleva 3g/4g-wlan/lan tukiasema.

Ts. laite omaa oman virtalähteen ja on yhteydessä nettiin mobiiliyhteydellä, ja jakaa sen sitten joko langattomaan tai langalliseen sisäverkkoon. Isäukolla on sellainen ja täytyy sanoa että todella paljon mukavampi kuin nää usb mokkulat.
« Viimeksi muokattu: 09.03.14 - klo:00.08 kirjoittanut JaniAlander »
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.