Kirjoittaja Aihe: Xubuntu 12.04 putoaa ajoittain verkosta  (Luettu 2198 kertaa)

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Xubuntu 12.04 putoaa ajoittain verkosta
« : 05.03.14 - klo:18.02 »
Mistähän voisi johtua ajoittainen nettiyhteyden katkeaminen? Kyseessä on Xubuntu 12.04 ja yhteys on kaapelimodeemi. Aluksi ensimmäisenä haukuin palveluntarjoajaa,
mutta olen sittemmin huomannut, että yhteys syntyy uudelleen koneen buuttauksella.

Näytön ylälaidan yhteyskuvakkeessa näkyy pyörivä liike katkon aikana mutta siitä ei saa yhteyttä muodostettua uudelleen.

Olen hypistellyt modeemia ja tarkistanut, että kaapelit ovat kunnolla kiinni. Mutta koska yhteyden saa syntymään uudelleen heti koneen buuttauksella, niin voisi olettaa jotain softavikaa jossain.

Olisko jotain vinkkejä avuksi?

juyli

  • Vieras
Vs: Xubuntu 12.04 putoaa ajoittain verkosta
« Vastaus #1 : 05.03.14 - klo:20.04 »
... yhteyden saa syntymään uudelleen heti koneen buuttauksella, niin voisi olettaa jotain softavikaa jossain.

Linux-konetta ei tarvitse boottailla ;) Ehkä riittäisi verkkoyhteyden sulkeminen ja uudelleenkäynnistys.
Ubuntussa tuo onnistuisi
Koodia: [Valitse]
sudo service network-manager stop|start Oudolta tuollainen verkon putoaminen kuullostaa, mutta jotakin tarkempaa infoa voisit kertoa vaikka verkkokortistasi, ettei tarvitse arpoa ratkaisuehdotuksia.

luxudueu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: Xubuntu 12.04 putoaa ajoittain verkosta
« Vastaus #2 : 05.03.14 - klo:21.56 »
Samantapaista vikaa ollut siitä kun kaapelimodeemi taloon, ei rajoitu vain Linuxiin, yhtälailla Windows verkon välillä hukkaa. Itse päätellyt ongelman tuohon operaattorin tarjoamaan karvalakkimallin modeemiin, sitä pitää aina väliin uudelleen boottailla, sillä ratkeaa. Kaapelimodeemin perässä oleva wanha ADSL-modeemi halpana WLAN-boksina saanut sensijaan olla rauhassa boottailematta toista vuotta.

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Xubuntu 12.04 putoaa ajoittain verkosta
« Vastaus #3 : 06.03.14 - klo:19.45 »
 Ethernetin  verkkokortti HP:n läppärissä. Kaapelimodeemi on  Scientific Atlanta.
Käytän joskus WinXP:tä samalla koneella joillekin ohjelmille mutta en ole silloin huomannut katkoja,
niin kuin ei aikaisemminkaan ennen kuin Xubuntu oli edes koneella. Eli siis verkosta putoilu ihan itsekseen kesken nettisurfailun uutuutena nimenomaan Xubuntulla, joka on toista vuotta nyt koneella.

Itse hieman epäilisin Xubuntun  verkkoasetuksia, koska joskus on ollut jotain vaikeuksia verkon löytämisessä kun olen tsekkaillut langatonta ja lankaverkkoa vuoronperään.
 
Nyt tietysti kun haluaisi lisähavaintoja katkoista, niin eipä tule esiin millään...