Tuo käy minusta melkein kaikille työpöydille. Tosin itse valitsisin Xubuntun, jossa on oikein mukavasti "toinminnallisuutta", olematta kovin alkeellisen oloinen. Tai jos haluaisin rutistaa kaiken ohjelmien käyttöön ja mitään karkkia ei olisi tarvetta saada, niin sitten Lubuntu. Eikä sillä että Lubuntu mikään ruma työpöytä olisi. Se ei vain sisällä mitään ns. turhaa ja tietysti siihenkin voi lisätä omia juttujaan jos siltä tuntuu.
Nuo siis Buntu perheestä. Sitten tietysti vielä mm. Debian ja Mint on oikein hienoja käyttiksiä. Lähiaikoina on tullut tehtyä muutamia Mint asennuksia, koska olen huomannut, että se vain on niin käsittämättömän lähellä valmiiksi sitä mihin olen buntut muokannut. Tuossa yhdelläkin koneella on ainoa asentamani lisäohjelma Virtualbox. Kaikki muut sattuu olemaan makuuni mitä asennuksessa tuli mukana. Niin ja Cinnamon on myös nykyään mieleeni Linux työpöydistä. Mint Xfce on myös mielestäni todella hyvä vaihtoehto ja itseasiassa sen valitsisin nykyään enemmin kuin Xubuntun.
Mutta buntuissa on tietysti se LTS tulossa. Jos haluaa jämähtää sille tasolle (älkää lukeko tuota negatiivisena asiana).
*lisäys*
Niin siis toki Debianin stable on myös "LTS"