Kirjoittaja Aihe: FreeRip asetukset (ja muuta rippauksesta)  (Luettu 14093 kertaa)

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
FreeRip asetukset (ja muuta rippauksesta)
« : 25.01.14 - klo:18.18 »
http://www.freerip.com/

Tekeekö tuo laadukasta jälkeä? Itsellä 200+ levyä eikä viitsis enää uudestaan rippailla. Onko tuo "käyttövalmis" vai pitääkö asetuksia viilailla kauheasti (en tykkää EAC:sta kun se on niin kamala asetusmonsteri) .

Mitä ohjelmaa käytätte kuunteluun/synkkaamiseen esim. puhelimeen? iTunes olisi helppo mutta en luota sen laatuun kun se ei tarkista tuleeko virheetöntä jälkeä.
« Viimeksi muokattu: 27.01.14 - klo:16.25 kirjoittanut Lups »

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: FreeRip
« Vastaus #1 : 25.01.14 - klo:18.48 »
http://www.freerip.com/

Tekeekö tuo laadukasta jälkeä?

No ei tee ainakaan täysin virheetöntä, mikä olisi saavutettavissa AccurateRip-järjestelmää hyödyntävillä ohjelmilla. Ominaisuuslistan perusteella FreeRip vaikuttaa laadun puolesta perustason softalta. Veikkaan, että vastaa iTunesin laatua.

Mitä ohjelmaa käytätte kuunteluun/synkkaamiseen esim. puhelimeen? iTunes olisi helppo mutta en luota sen laatuun kun se ei tarkista tuleeko virheetöntä jälkeä.

Ei kai se estä kuuntelemasta/synkkaamasta iTunesilla? Voithan ripata levyt jollain paremmalla softalla.

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: FreeRip asetukset
« Vastaus #2 : 25.01.14 - klo:18.51 »
Mikä olisi hyvä Accurate ripiä käyttävä? EAC:ta kokeilin mutta meni hermot niiden asetusten kanssa. Kyllä ajattelin kuunnella iTunesilla, olisin sen kohdan voinut poistaa  ;)

kamara

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 25.01.14 - klo:19.03 »
Tekeekö tuo laadukasta jälkeä? Itsellä 200+ levyä eikä viitsis enää uudestaan rippailla. Onko tuo "käyttövalmis" vai pitääkö asetuksia viilailla kauheasti (en tykkää EAC:sta kun se on niin kamala asetusmonsteri) .

Kokeile päätteellä toimivaa abcde:tä rippaukseen. Tekee laadukasta jälkeä, kunhan säätää toimimaan halutulle tasolle. (Flac (häviötön), mp3 ja ogg -tiedostomuodot).

Täällä ohjeet abcde:n säätöön...
http://wiki.ubuntu-fi.org/abcde.conf-asetustiedoston_muokkaaminen

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.01.14 - klo:19.06 »
Olen koittanut tuota ohjetta mutta vaikka yritin niin en ymmärtänyt.  ??? Ja minulla siis tässä Win 7 64bit tässä.

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 26.01.14 - klo:15.58 »
Mikä olisi hyvä Accurate ripiä käyttävä?

Minulla ei ole näistä mitään kokemusta, mutta tässä on lista ohjelmista, joita voisi lähteä kokeilemaan:

http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=AccurateRip#Software_that_uses_AccurateRip

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.01.14 - klo:20.03 »
nm, mitä itse käytät? Vai käytätkö mitään?

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 26.01.14 - klo:20.58 »
Enpä ole rippaillut levyjä pitkiin aikoihin, eikä muutenkaan ole kokemusta noista Windows-ohjelmista.

Karvameduusa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 26.01.14 - klo:21.57 »
WinLame on tullut joskus käytettyä Windows XP aikoihin.

Tässä jotain kannattaa katsoa:
http://lame.sourceforge.net/links.php

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #9 : 27.01.14 - klo:16.24 »
Miten tuo WinLame toimii? Onko laadukas? Onko tuo Freerip tutustumisen arvoinen kun tosiaan 200+ levyä ripattavana enkä viitsis sitä hommaa tehdä monta kertaa... Kertokaa mitä itse käytätte, tai olette käyttänyt.  8) EAC:ta käyttäisin mutta sekosin jo ennen kuin pääsin puoleen väliin tutoriaalissa....
« Viimeksi muokattu: 27.01.14 - klo:16.27 kirjoittanut Lups »

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #10 : 27.01.14 - klo:17.01 »
Miten tuo WinLame toimii? Onko laadukas?

Perustason ohjelma, joka ei nähdäkseni tee mitään tarkistuksia, eli ei huomaa lukuprosessissa syntyviä virheitä.

Lainaus
Onko tuo Freerip tutustumisen arvoinen

Sama juttu, kuten jo aiemmin totesin. Ei ole sopiva ohjelma, jos haluat virheetöntä laatua.

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: FreeRip asetukset (ja muuta rippauksesta)
« Vastaus #11 : 29.01.14 - klo:18.33 »
Onko Cdex laadukas ohjelma? Tarkistaako tuo ripattuaan ettei rippauksissa ole mitään virheitä? Kannattaako tuota kokeilla kun minulla tosiaan satoja noita levyjä. Sitten on vielä sellainen ongelma että äsken kun koitin tuota niin ei alkanut ollenkaan rippaamaan, jumitti vaan ensimmäisessä biisissä ja tämä toistui monien levyjen kohdalla.

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #12 : 29.01.14 - klo:18.38 »
Onko Cdex laadukas ohjelma?

Käyttää cdparanoiaa, joten ihan ok. Todennäköisesti ei kuitenkaan EAC:n veroinen, eikä tue AccurateRipiä.

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #13 : 29.01.14 - klo:18.40 »
nm, osaatko sinä jelpata EAC:n kanssa? Aloitin tuossa uuden ketjun sille ongelmalleni, tuntuu ettei oikein mistään saa vastausta kun olen tosiaan untuvikko ja menen sekaisin niiden miljoonien asetusten kanssa.

Storck

• Vieras
« Vastaus #14 : 29.01.14 - klo:19.25 »
Lopeta sooloilu ja keskity yhteen aiheeseen kun on vain yksi ongelma.

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #15 : 29.01.14 - klo:19.30 »
Anteeksi moderaattorit, olen vähän hätäinen. Ongelma on siis:

Olisiko jollain neuvoa ihan yksinkertaiset ohjeet EAC:n käyttämiseen (vaikka yksityisviestillä tai tässä ketjussa) kun haluan vain ripata mp3 192kbps ja että se hakee tiedostojen nimet sekä lajittelee albumin ja esittäjän mukaan kansioihin. Ja sitten haluan että se ilmoittaa lopussa onko AccurateRipistä löytynyt vastaavia tuloksia eli onko rippaus onnistunut. Koitin monia kamalan pitkiä ohjeita enkä usko että se on niin hankalaa, kun haluan vaan ihan perusrippausta. Ja minulla tosiaan 200+ levyä vielä ripattavana enkä viitsisi tehdä moneen kertaan.

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #16 : 29.01.14 - klo:19.40 »
nm, osaatko sinä jelpata EAC:n kanssa?

En ole koskaan käyttänyt.

Kokeilitko foobar2000:ta: http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Foobar2000:Ripping_CDs
Tuossa ei ainakaan pitäisi olla liian monta asetusta.
« Viimeksi muokattu: 29.01.14 - klo:19.45 kirjoittanut nm »

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #17 : 29.01.14 - klo:19.43 »
Olen kokeillut, mutta en tykännyt. Osaako joku auttaa kun haluaisin käyttää tuota EAC:ta?

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #18 : 29.01.14 - klo:19.45 »
Olen kokeillut, mutta en tykännyt.

Mikä siinä oli vikana? Olisi helpompi neuvoa, jos kerrot, mitä ominaisuuksia kaipaat ohjelmalta.

haluan vain ripata mp3 192kbps

Jos meinaat tehdä niin ison työn, että rippaat 200 levyä, ne kannattaisi arkistoida häviöttömästi FLAC-muotoon. Voit sitten tehdä niistä tarvittaessa MP3-tiedostoja, jos joku soitin ei tue FLACia.

Lups

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #19 : 29.01.14 - klo:19.48 »
Kaipaan ohjelmaa joka olisi yhtä laadukas kuin EAC. Mielestäni foobar ei onnistu siinä, pidän EAC:ta luotettavampana kun foobarilla heittelee koko ajan se rippauksen onnistuminen. Ja tosiaan haluan nuo nimenomaan ämppäreiksi. Osaatko neuvoa jonkun lyhyen tutoriaalin tuohon EAC:n, mieluiten suomenkielisen?