Nyt tuli testailtua.
Kun vaihdoin ajureiksi linux-firmware-nonfree paketin, ei Sierra enää edes tunnistunut, eikä myöskään android hotspot.
wl-ajuri asettaa eston kernelin b43-ajurin latautumiselle, eikä esto välttämättä aina häviä wl-ajurin poiston myötä. Tarkista, onko /etc/modprobe.d:n tiedostoissa riviä "blacklist b43". Onnistuu päätteessä esimerkiksi komennolla:
cat /etc/modprobe.d/* | grep -C 1 b43
Minulla blacklist on wl-ajurin jäljiltä tiedostossa /etc/modprobe.d/blacklist-bcm43.conf:
cat /etc/modprobe.d/blacklist-bcm43.conf
# Warning: This file is autogenerated by bcmwl. All changes to this file will be lost.
blacklist b43
blacklist b43legacy
blacklist ssb
blacklist bcm43xx
blacklist brcm80211
blacklist brcmfmac
blacklist brcmsmac
blacklist bcma
Normaalisti tiedoston pitäisi kadota, kun wl-ajuri poistetaan, mutta jos näin ei tapahdu, voit poistaa tiedoston itse komennolla:
sudo rm /etc/modprobe.d/blacklist-bcm43.conf
Muista käynnistää järjestelmä uudelleen ajurin vaihdon jälkeen. Jos ei lähde toimimaan, komenna päätteessä
dmesg | grep b43 (joka listaa kernelin lokista rivit, joilla on merkkijono "b43") ja kopioi listaus tänne.
Olen edelleen sitä mieltä, että BCM4311 (ja myös BCM4312) toimisivat paremmin kernelin b43-ajurilla. En tiedä, auttaako se juuri kohtaamaasi ongelmaan, mutta ei olisi kovin yllättävää, ettei wl toimi uuden kernelin kanssa kaikissa tilanteissa.