Kirjoittaja Aihe: DVB-C kortteja koneen sisään.  (Luettu 2511 kertaa)

majatalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 287
    • Profiili
DVB-C kortteja koneen sisään.
« : 26.11.13 - klo:22.59 »
Hei
Osaatteko suositella PCI ja PCIe kortteja kaapeli digi verkkoon.
Taloyhtiö vaihtoi antenista kaapeliin joten media centerin haupauget pitää vaihtaa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: DVB-C kortteja koneen sisään.
« Vastaus #1 : 26.11.13 - klo:23.33 »
DVB-C-puolella kannattaa ehkä tyytyä vanhoihin hyviksi todettuihin malleihin: Technotrend C-1500/C-1501, Terratec Cinergy 1200 ja Satelco Easywatch. Näihin saa Linuxissa tuetun CI-lisälaitteen CA-moduulia varten, jos haluat vastaanottaa maksukanavia ilman softcamin virittelyä. Myös teräväpiirto-maksukanavien vastaanotto on periaatteessa mahdollista, jos onnistut vuokraamaan operaattorilta maksukorttiin linkitetyn CIv1-yhteensopivan moduulin CI+-moduulin sijaan.

Näitä vanhempia kortteja myy ainakin saksalainen dvbshop.net ja ehkä Koodinvuoksi.net

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: DVB-C kortteja koneen sisään.
« Vastaus #2 : 27.11.13 - klo:08.42 »
Lähes kaikki minkä olen oppinut linuxista on aika pitkälle silloin ei niin suoraan toimivan kortin ja nm:n ansiota. Tästä edelleenn suuret kiitokset nm:lle SUURESTA kärsivällisyydestä. Tuolloin en tienyt tietokoneista enkä linuxista mitään mutta toimimaan sain pitkän taistelun jälkeen. Nykyisin kortti toimii suoraan mutta ei ole enään laatikkomallista tietokonetta joten voisin luopua kortista sanotaan vaikka 25€+ posti. Kortti on Terratec Cinergy C.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: DVB-C kortteja koneen sisään.
« Vastaus #3 : 27.11.13 - klo:09.38 »
Lähes kaikki minkä olen oppinut linuxista on aika pitkälle silloin ei niin suoraan toimivan kortin ja nm:n ansiota. Tästä edelleenn suuret kiitokset nm:lle SUURESTA kärsivällisyydestä. Tuolloin en tienyt tietokoneista enkä linuxista mitään mutta toimimaan sain pitkän taistelun jälkeen.

Eipä kestä. :)

Vaikeuksien kautta olen itsekin oppinut eniten tietokoneista ja käyttöjärjestelmistä. Palkitsevinta on, jos tekniikkaan pystyy suhtautumaan mielenkiintoisena harrastuksena. Silloin pienet vastoinkäymiset eivät haittaa ja ratkaisujen etsimiseen voi käyttää aikaa ja vaivaa, jolloin myös oppii väistämättä uutta.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: DVB-C kortteja koneen sisään.
« Vastaus #4 : 06.12.13 - klo:20.59 »
Terratec Cinergy 1200 ja Satelco Easywatch on käytännössä sama kortti. jostain syystä Terratec Cinergy 1200 on toiminut minulla paremmin. Noissa korteissa voi piirit ehkä vaihdella. lcpci kertoo Philips Semiconductors SAA7146 (rev 01) (Terratec Cinergy 1200 C). USB paikassa hyvin toimii Anysee E30 C Plus