Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä ultrabook-asennukseen  (Luettu 1543 kertaa)

vesurimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Kysymyksiä ultrabook-asennukseen
« : 24.11.13 - klo:14.11 »
ervehdys.

Minulla on nyt käytössäni windows 8, jonka takia saan hallitsemattomia raivokohtauksia. (vitsi)
Nyt latsin tikulleni uusimman Ubuntun, en lts versiota ja käynnistin koneen tikulta. Käynnistyihän se ja tajusi jopa saunalahden 4g huawei mokkulani.

Tässäpä hieman kysyttävää, sillä muistelen, että minulla oli kesällä vaikeuksia asentaa Mint, joka kaatui aina keskivaihréilla asennusta.

Koneeni on Samsung Ultrabook series 5 ultra:

https://www.samsung.com/nz/consumer/pc-peripherals/notebook-pc/ultra-portable/NP530U3C-A07AU-spec

Pitäisi olla aika samat speksit, mutta tässä on Scandiscin 24 gigainen SSD levy tavallisen kovalevyn rinnalla sekä 8 gigaa muistia tuon neljän sijaan.

BIOS-tietäjät: Mitä tarkoitusta OS mode selectionissa on? Vaihtoehtona on UEFI ja toisena CSM OS. Ne voi valita yksittäisinä tai UEFI AND CSM OS - optiona.

Kysymys vielä mokkulasta. Nopeustesti antoi oikeita lukemia, mutta mokkulan käyttöönotossa ei kyselty mitään salasanaa, eli onko se silloin "vapaata riista"?

Asioista minua tiietävät, oi valistakaa minua.

ps. Niin, btw huomasin biossissa option "fast bios mode" - joka estää live usbn käytön. Aika keljua.
 
---Hän joka ei tiedä mitään ja tietää ettei tiedä mitään, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä ettei tiedä mitään---