Kirjoittaja Aihe: PCLinuxOS LXDE asennus USB tikulta jämähtää[RATKAISTU]  (Luettu 2236 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Moi,

Yritän asentaa Thinkbad T41 läppärille pclinuxos-LXDE-2013.10.iso imagea, kun olen purkanut sen Unetbootinilla USB tikulle. Valitsen "asenna PCLinux OS" ja sitten harmaa palkki lähtee etenemään mutta jämähtää kun palkki on "aivan lopussa" ja mitään ei sen jälkeen tapahdu (?). Mistä pitäis lähteä liikkeelle? Pakko on aina antaa virtaresetiä koneelle, muuten ei toivu tilanteesta.

Annoin asennuksen odottaa tunnin ja siinä se oli samassa tilanteessa ja silloin luovutin  :(
« Viimeksi muokattu: 13.11.13 - klo:07.19 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: PCLinuxOS LXDE asennus USB tikulta jämähtää
« Vastaus #1 : 12.11.13 - klo:14.43 »
Unetbootin ei vain aina toimi kaikilla distroilla, vaikka ne olisi muka tuettuja. Esim. Mageia muistaakseni jämähti just samalla tavalla. Dd on paljon luotettavampi tikun tekemiseen
Koodia: [Valitse]
dd if=pclinux.iso of=/dev/sdbDd pitää ajaa rootina ja kannattaa tarkistaa mitä tekee ennen kuin painaa enteriä. Korvaa toi sdb sillä minä tikku näkyy muuten voit tuhota tärkeitä tietoja.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: PCLinuxOS LXDE asennus USB tikulta jämähtää
« Vastaus #2 : 13.11.13 - klo:07.18 »
Unetbootin ei vain aina toimi kaikilla distroilla, vaikka ne olisi muka tuettuja. Esim. Mageia muistaakseni jämähti just samalla tavalla. Dd on paljon luotettavampi tikun tekemiseen
Koodia: [Valitse]
dd if=pclinux.iso of=/dev/sdbDd pitää ajaa rootina ja kannattaa tarkistaa mitä tekee ennen kuin painaa enteriä. Korvaa toi sdb sillä minä tikku näkyy muuten voit tuhota tärkeitä tietoja.
Kiitos! Ratkaistu, tein normaalin cd:n winkkarilla ja asensin, niin lähti toimimaan.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi