Kirjoittaja Aihe: Win 8.1 ja Ubuntu  (Luettu 3118 kertaa)

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Win 8.1 ja Ubuntu
« : 22.10.13 - klo:01.05 »
Tere

Se onnistui sittenkin, meinaan asennus winkun rinnalle. Samalla periaatteella kuin ennenkin wintoosan pitää olla ensin asennettuna ja vasta sen jälkeen sitten Linux.

Ja Boot-repairilla sitten Grub kuntoon, homma toimi ihan ok.
73's de Kari OH2BNE

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: Win 8.1 ja Ubuntu
« Vastaus #1 : 20.11.13 - klo:08.01 »
Mulla onnistu samalla tavalla kuin ennenkin ilman mitään sen kummempia säätöjä grubbiin tai mihinkään. Ainakin uusi minttulinux. Kubuntu 13:kin meni 64:sena mutta 32:sena ei käynnistynyt. Miksi sun piti grubbia säätää?

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Vs: Win 8.1 ja Ubuntu
« Vastaus #2 : 20.11.13 - klo:12.53 »
Mulla onnistu samalla tavalla kuin ennenkin ilman mitään sen kummempia säätöjä grubbiin tai mihinkään. Ainakin uusi minttulinux. Kubuntu 13:kin meni 64:sena mutta 32:sena ei käynnistynyt. Miksi sun piti grubbia säätää?
Tere

Se liitty tuohon UEFI:iin, boot repair kertoo että EFI havaittu jne. ja sen normaalin korjauksen ajaa niin boot repair hakee kaikki koneelle asennetut käyttöjärjestelmät ja asentaa GRUB:n uudelleen.

Olen tämän W8.1 koneen rauhoittanut kokeiluilta ja käytössä on valinnaisesti Ubuntu 13.10 winkun rinnalla.

FS Amilossa on ham-IRC 24/7 käytössä ja HP:n läppäri on sitten kokeiluja varten, Acer Iconia on vaimon käytössä
ja siihen en koske ;)
73's de Kari OH2BNE