Kirjoittaja Aihe: W8 --> W8.1 päivityksestä, [RATKAISTU]  (Luettu 5321 kertaa)

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
W8 --> W8.1 päivityksestä, [RATKAISTU]
« : 18.10.13 - klo:02.19 »
Tervehdystä

Sellainen seikka tuli eteen tuosta W8:n päivityksestä että, jos samalla kiintolevyllä on
Linux-käyttiksiä, niin kannattaa huomioida se että W8.1 jyrää grubin ja edessä on sitten
joko linuxin uudelleen asennus tai tuon bootin uudelleen rakentaminen.

Jostain syystä minulla ei Boot-Repair korjannut tilannetta niin kuin olisi pitänyt.

Tähän lisäyksenä sen verran että W8.1 päivitys muutti kaikki osiot ntfs-muotoon, eli toisin sanoen
koko homma meni uusiksi, siis W8/W8.1 asennus.
Taidanpahan jättä laittamatta Asukseen linuxia ollenkaan, voin käyttää siihen tarkoitukseen
noita muita koneita.

« Viimeksi muokattu: 22.10.13 - klo:12.53 kirjoittanut oh2bne »
73's de Kari OH2BNE

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: W8 --> W8.1 päivityksestä, lue lisäys
« Vastaus #1 : 19.10.13 - klo:14.14 »
Mulla ei päivitys tuhonnut grubbia eikä muutenkaan mitään ongelmia. Kaikki on kuten ennekin.

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: W8 --> W8.1 päivityksestä, lue lisäys
« Vastaus #2 : 19.10.13 - klo:17.47 »
Miulla kävi niin, että päivitys tilttas aina johonkin kohtaa niin pahasti ettei auttanut mikään muu kuin ihan fyysinen resettinappula. Ensimmäisillä kerroilla palautui vanha kasi, mutta neljäs kerta "toden"  sano ja teki koneen käyttökelvottomaks. Onneksi ei samalla levyllä ollu muita käyttiksiä kuin 8. Uusi kasi asennus muistitikulta autto alkuun ja joidenkin päivitysten jälkeen 8.1 päivityskin onnistu!

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: W8 --> W8.1 päivityksestä, lue lisäys
« Vastaus #3 : 19.10.13 - klo:19.40 »
Pari konetta olen päivittänyt 8.1:n ja ne on kyllä menneet oikein hienosti läpi. Kaikki tuntuu toimivan virheettömästi.

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Vs: W8 --> W8.1 päivityksestä, lue lisäys
« Vastaus #4 : 19.10.13 - klo:21.46 »
Pari konetta olen päivittänyt 8.1:n ja ne on kyllä menneet oikein hienosti läpi. Kaikki tuntuu toimivan virheettömästi.

Onko niissä koneissa ollut myös linuxin distroja ?

Kyllä minullakin se päivitys meni ok, mutta linuxit ei sitten toimineetkaan.
73's de Kari OH2BNE

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: W8 --> W8.1 päivityksestä, lue lisäys
« Vastaus #5 : 20.10.13 - klo:22.48 »
Ei ollut Linuxeja asennettuna näihin. Voisi jossain välissä testata virtualisoituna, että jyrähtääkö tosiaan jumiin.

Tosin toisessa koneessa huomasin, että taustakuvan nurkkaan on ilmestynyt pieni viesti, jossa varoitetaan, että secure boot on deaktivoitu. Eli liittyisikö mahdolliseti siihen jos on tullut ongelmia? Tuossa koneessa siis olen deaktivoinut sb:n jo paljon ennen päivitystä, mutta mitään ilmoitusta sen suhteen ei ole aiemmin ilmestynyt. Kone on kyllä aktivoitu jne. eli mitään harmia tuosta ei ole.

Storck

  • Vieras

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: W8 --> W8.1 päivityksestä, lue lisäys
« Vastaus #7 : 21.10.13 - klo:00.44 »
Päivitys vedetty pois yllä mainituista syistä.

http://taskumuro.com/microsoft-veti-windows-rt-81-kayttojarjestelmapaivityksen-pois-windows-storesta
Kyseessä on siis ARM-suorittimille tarkoitettu Windows RT, ei 'normaali' W8.

Storck

  • Vieras
Vs: W8 --> W8.1 päivityksestä, lue lisäys
« Vastaus #8 : 21.10.13 - klo:01.02 »
Näköjään joo. Tuskin kaukana on toisistaan kun tuntuu köhivän tuo normiversiokin.
Kaukana toisistaan tuo ongelma.

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Vs: W8 --> W8.1 päivityksestä, lue lisäys
« Vastaus #9 : 21.10.13 - klo:01.12 »
Ei ollut Linuxeja asennettuna näihin. Voisi jossain välissä testata virtualisoituna, että jyrähtääkö tosiaan jumiin.

Tosin toisessa koneessa huomasin, että taustakuvan nurkkaan on ilmestynyt pieni viesti, jossa varoitetaan, että secure boot on deaktivoitu. Eli liittyisikö mahdolliseti siihen jos on tullut ongelmia? Tuossa koneessa siis olen deaktivoinut sb:n jo paljon ennen päivitystä, mutta mitään ilmoitusta sen suhteen ei ole aiemmin ilmestynyt. Kone on kyllä aktivoitu jne. eli mitään harmia tuosta ei ole.

Luulen - en tiedä, mutta aikaisemmin oli niin että windows piti olla ensin asennettuna koneelle minkä jälkeen saattoi sitten linuxin asentaa. Minullakin oli aiemmin niin että W8 oli jo koneella kun sitten ubuntun, ja muitakin kokeilin W8:n rinnalle, toimivuudessa ei ollut moittimista, tosin se vaati hiukan boot-repairia että lähti toimimaan.

Minulla lukee tuossa taustan oikeassa alakulmassa että Secure boot ei ole oikein määritetty, mutta toimintaa se ei tunnu haittaavan kun nyt on pelkästään W8.1 koneella.
73's de Kari OH2BNE

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: W8 --> W8.1 päivityksestä, lue lisäys
« Vastaus #10 : 25.10.13 - klo:21.30 »
Pari konetta olen päivittänyt 8.1:n ja ne on kyllä menneet oikein hienosti läpi. Kaikki tuntuu toimivan virheettömästi.
Korjataanpas nyt hiukan kokemuksia.

HP N40L Microserveriin kyseinen päivitys ei uppoa kunnolla. Verkkokorttn outo yhteensopivuusongelma kaataa asentimen jos integroitu NIC on päällä.